نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. ارديبهشت 1396 - 21:33   |   کد مطلب: 22396
رئيس شوراي اسلامي شهر همدان با تأكيد بر اينكه افکار سیاسی باید در خانه‌ها و تورهای سیاسی ارائه شود، گفت: آنهايي كه براي شوراها ليست مي‌دهند دنبال نوچه‌پروری هستند نه توسعه شهر!

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ رضا میرزایی عصر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای شهر که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با بیان اینکه هر چهار دور شورا در یک سو حرکت کرده و ادامه فرآیندهای دور قبل در هر دوره بوده است، اظهار کرد: در هر دوره حرکات‌ها کامل‌تر شده است.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات از قانون شورا و اشرافیت بر وظایف شورا در دوره‌های گذشته شورا کم بود، گفت: هنوز بخش عمده‌ای از بدنه جامعه از بخشی از مسائل شورا آگاه نیستند؛ در هر دوره شورا تخصصی‌تر، علمی‌تر و کارآمدتر شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان شورای چهارم را کارآمد و تخصصی دانست و بیان کرد: شورای چهارم شهر همدان در کشور شورایی است که تخصص‌های متعدد در خصوص مباحث شهری را داشتیم.

وی با بیان اینکه مقداری به شورا در انعکاس مطالب و مصوبات موثر کم‌لطفی شد، افزود: مغایرت افکار در مباحث تخصصی و نه در مباحث فردی به جای انعکاس مصوبات منعکس می‌شود.

میرزایی با اشاره به کاهش مبلغ فروش و صادرات نفت به یک‌چهارم در شورای چهارم، تصریح کرد: امروز دولت نتوانسته پول پیمانکاران را بدهد، زمانی که نقدینگی نباشد به طور حتم هزینه شهرداری نیز پایین خواهد بود؛ شهرداری یک سازمان عمومی غیردولتی است که درآمد و هزینه با خودش است.

وی با بیان اینکه در قیاس شهرهای همطراز شهرداری همدان، پرنسل و پیمانکاران را در پرداخت‌ها راضی کرد، ادامه داد: شهرداری در نیمه دوم سال گذشته پروژه‌های افتتاحی شهرداری بیشتر از سایر دستگاه‌های استان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: بخش عمده در خصوص درآمد پایدار، عوارض پروانه و دیگر آیتم‌های درآمدی، بحث اول بودن نقدینگی در بدنه جامعه و بحث دوم فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری است که نقدینگی در کل کشور  مشکل داشت و در بحث سرمایه‌گذاری بروکراسی کاغذبازی و اداری غلط همدان از کل کشور مستثنی است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه همه کارها صفر تا صد در دست شورا و شهرداری نیست و اگر دستگاه‌ها همسویی لازم را نداشته باشند با مشکل مواجه می شویم، یادآور شد: امروز که همدان گران‌ترین مسکن‌ها را در کشور دارد برمی‌گردد به دستگاه‌های دخیل در مدیریت شهری به جای اینکه به محدوده شهر اضافه کنند 1500 متر از محدوده کاسته‌اند.

میرزایی با بیان اینکه برخی با نظر شخصی خود که علمی و تخصصی نیست عملکرد شورا را زیر سووال می‌برند، ‌اظهار کرد: بدون توجه به مباحث سیاسی در شورا و شهرداری شایسته‌سالاری و کارآمدی مدنظر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه افکار سیاسی باید در خانه‌ها و تورهای سیاسی ارائه شود، گفت: مردم خدمات، کار و توسعه شهر را می‌خواهند و کاری ندارند که افکار سیاسی افراد چیست.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: الان هر کس می‌خواهد لیست ارائه دهد، لیست بدهند اما در بین خودشان؛ ضمن اینکه باید دید آیا این کار در راه توسعه شهر است و یا اینکه می‌خواهند نماینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه لیست‌دهندگان دنبال نوچه‌پروری هستند نه توسعه شهر، افزود: باید بر اساس شایسته‌سالاری لیست ارائه دهند، بازی‌های سیاسی در فرآیندهای سیاسی باشد نه در جایی که به زندگی مردم مربوط است.

میرزایی مسوولان قبل اداره راه و شهرسازی را غیرهمسو و مسولان فعلی را همسو با شورا دانست و تصریح کرد: روزی گفتم خودم روی رکاب لودر می‌نشینم و بلوار فرودگاه قدیم را تخریب می‌کنم اما مشکل اینجاست پل در محدوده است و جداره پشت آن در حریم و خارج از محدوده اختیارات شورا و شهرداری است.

وی با تأکید بر اینکه دست ما بسته است و دستگاه‌های دیگر همسو نیستند، ادامه داد: اعضای شورا به دلیل اینکه باید هرسال پاسخگو باشند بیلان کار ارائه می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به عملکرد خوب تیم فوتبال شهرداری، اظهار کرد: بخش عظیمی از جوانان شهر به این تیم حساس هستند و شورا و شهرداری تمام تلاش خود را به کار گرفته که این تیم به دسته یک صعود کند.

وی در خصوص مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی گفت: در مقطعی این کار را به عهده گرفتیم که انتخاب و عدم انتخاب دست ما نبود؛ لازم است هر یک دهه یک پروژه ماندگار داشته باشیم امروز هم این پروژه اولویت اولش قرآن است اما به دلیل اینکه از بودجه و اعتبارات نهایت استفاده را کنیم همایش‌های دیگر نیز در آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار