نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. ارديبهشت 1396 - 13:19   |   کد مطلب: 22372
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خبر داد؛
افتتاح مرکز تجمیعی دندانپزشکی در ملایر
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: مرکز تجمیعی دندانپزشکی ملایر به زودی افتتاح می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند در آیین زنگ سلامت در دبیرستان شاهد اظهار داشت: هر سال و با توجه به اهمیت موضوع سلامت و تهدیدات آن شعاری برای سال انتخاب می شود.

وی از نامگذاری امسال با شعار "بیایید درباره افسردگی صحبت کنیم" خبر داد و افزود: بر اساس آمار رسمی در کشور حدود 6 میلیون و 300 هزار نفر دارای افسردگی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر  گفت: این بیماری همانند سایر بیماری‌ها بوده و هر طیفی از جامعه ممکن است به آن دچار شوند  و بی میلی، عدم انگیزه، عدم لذت بردن از زندگی و عدم تمایل به ارتباط با اطرافیان از مهترین عوارض آن است.

وی گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از اولیویت‌های اصلی در کشور ما است که این آسیب‌ها زمینه زیادی برای افسرگی دارند.

ترکاشوند ژنتیک را یکی از عوامل افسردگی عنوان کرد و گفت: عوامل محیطی مهمترین اثر را در ابتلا به افسردگی دارند و شادی یکی از راه های اصلی مقابله با افسردگی است.

وی گردش در طبیعت، در کنار هم بودن، تفریحات سالم و دوستان خوب را زمینه‌های شادی‌آور بیان کرد و گفت: شادی ها برای جلوگیری از افسردگی باید سالم باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر  با اشاره به فرارسیدن سومین سال اجرای طرح تحول سلامت در 15 اردیبهشت بیان کرد: اجرای این طرح که از دستورات رهبری و جزء برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه کشور بوده از افتخارات نظام و دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

وی گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت بیش از 50 میلیارد تومان تجهیزات و ساخت و ساز بهداشتی و درمانی در ملایر اجرا شده است.

ترکاشوند افزود: اجرای 100 پروژه بهداشتی و درمانی از آبان سال گذشته، خرید انواع تجهیزات بیمارستانی و درمانی، ساخت کلینیک تخصصی و مرکز تجمیعی دندانپزشکی تنها گوشه ای خدمات طرح تحول سلامت در شهرستان ملایر است.

وی گفت: پس از راه اندازی کلینیک تخصصی بیش از 100 هزار بیمار در این مرکز با مبلغ 3950 تومان ویزیت شده اند و میزان پرداختی مردم از 30 درصد به 7 رصد رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر  با اشاره به در پیش بودن ایام انتخابات بیان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب تشکیل شورای شهر قوی شده که می توانندبه جذب اعتبارات برای شهر ملایر کمک کنند.

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار