نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. ارديبهشت 1396 - 7:51   |   کد مطلب: 22369
نماینده مردم ملایر گفت: در حوزه انتخابیه ما چند کارخانه در آستانه تعلیق و تعطیلی هستند؛ هنوز اما اقدام مؤثری از سوی دولت صورت نگرفته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تعطیلی کارخانه دوچرخه‌سازی آساک قوچان، به‌عنوان بزرگ‌ترین دوچرخه‌سازی خاورمیانه و تطبیق آن با ادعای رئیس‌جمهور مبنی بر ایجاد ۷۰۰ هزار شغل جدید در این دولت، اظهار داشت: گفته رئیس‌جمهور به این معناست که علاوه بر حفظ مشاغل قبلی، دولت  ۷۰۰ هزار شغل جدید هم به حوزه‌های مختلف همچون کارخانه‌های کوچک، بزرگ و متوسط اضافه کرده است.

وی افزود: اگر  بخواهیم معدل‌گیری و سهم خواهی از این تعداد شغل جدید داشته باشیم، باید حداقل یک عددی شامل حوزه انتخابیه بنده شود که عملاً ما چیزی ندیدیم.

آزادی‌خواه تصریح کرد: متأسفانه زمانی که این بررسی را در عامه جامعه انجام می‌دهیم، می‌بینیم نتیجه برعکس شعاری است که دولت سر می‌دهد.

نماینده مردم ملایر بابیان اینکه کارخانه‌ها، به‌ویژه کارخانه‌هایی با قدمت بالا همچون داروگر یکی پس از دیگری رو به تعطیلی می‌روند، یادآور شد: شواهد عینی این کارخانه‌ها محرز و مشخص است چراکه بسیاری از مردم شاهد تعطیلی و تعلیق آنها بوده‌اند و آن به این معنا است که اخبار و اطلاعاتی که آقای رئیس‌جمهور  و همچنین استانداران محترم درباره ایجاد اشتغال ارائه می‌دهند متأسفانه کارشناسی شده نیست. در حقیقت مسئولان با ظاهر قضیه و آمار و ارقام بازی می‌کنند. واقع قضیه در بازار  مشخص است که خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

 

وی با تأکید براینکه قطعاً دولت می‌تواند بسیاری از این مسائل را مدیریت کند، ادامه داد: متأسفانه بسیاری از آنها مدیریت نشده است.

آزادی‌خواه با ذکر مثالی دراین‌باره بیان داشت: در حوزه انتخابیه بنده که چند کارخانه در آستانه تعلیق و تعطیلی هستند هنوز اقدام مؤثری از سوی دولت صورت نگرفته است. متأسفانه حتی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استان‌ها تشکیل می‌شود هیچ نتیجه مفیدی نداشته است.

وی تاکید کرد: دولت باید وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد البته الان دیگر وقتی ندارد. تیم اقتصادی دولت باید مصمم و دقیق، به‌دوراز ارائه آمار و ارقام به عمق مسائل بپردازد و موضوعات را در حوزه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی حل کند. از کارگران و کارآفرینان نیز حمایت کند.

نماینده مردم ملایر افزود: بانک مرکزی در این مسیر تقصیر زیادی دارد، بسیاری از کارگاه‌ها و  کارخانه‌های بزرگ در حالی که بی تقصیرند از طریق بانک مرکزی محرومیت بانکی دارند، یعنی امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای آنها صفر است. بانک مرکزی مقصر اصلی است.

آزادی‌خواه گفت: صادرات ما امروز به حداقل رسیده و از سوی دیگر به واردات بی رویه که آقای نعمت زاده به بنده مصادیقش را اعلام کرد روی آورده‌ایم. متأسفانه این مسئله کمر تولیدکننده را شکسته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در میدان گفتار برنامه محور بود اما در میدان عمل متأسفانه دولت  بی برنامه‌ای داشتیم. در عمل حتی یک درصد از برنامه ریزی‌هایی که پای تریبون‌ها اعلام می‌شود را شاهد نبودیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار