نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. فروردين 1396 - 18:21   |   کد مطلب: 22359
معاون اجرایی معاونت آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به کمبود 10 هزار عضو هیئت علمی گفت: اعضای هیئت علمی در وزارت بهداشت 7 برابر رشد داشته است به طوریکه در حال حاضر 18 هزار نفر عضو هیئت علمی وجود دارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، امیراحمد اخوان پنجشنبه 31 فروردین در همایش کشوری مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش عالی در همدان، با اشاره به رشد پذیرش دانشجو و با بیان اینکه در حال حاضر 195 هزار نفر دانشجو داریم، عنوان کرد: 10 هزار عضو هیئت علمی در کشور کم است هر چند در سالی که گذشت، مجوز جذب 100 هیئت علمی صادر شد و مجوز جذب 2 هزار نفر دیگر نیز در آینده داده می‌شود.

اخوان با گذری بر مشکلات تأمین حقوق اعضای هیئت علمی یادآور شد: در حال حاضر 66 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی دولتی و 90دانشگاه غیردولتی در سطح کشور وجود دارد.

معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت به مسأله خصوصی‌سازی در کشور اشاره و اضافه کرد: حدود یک و نیم سال است وارد این مقوله شده‌ایم که امیدواریم سنگ بنای خوبی برای آن گذاشته شود.

وی با بیان مشخص شدن ضرورت خصوصی‌سازی و ضرورت الگوسازی و سناریو در این زمینه ادامه داد: خصوصی‌سازی نیازمند یکسری الزامات از داخل و خارج کشور و همچنین وزارت بهداشت است.

وی به افزایش تعداد برنامه‌ها در آموزش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در 30 سال گذشته تعداد دانشگاه‌های وزارت بهداشت 4 برابر رشد کرده و طی این مدت علاوه بر افزایش رشته‌ها، در برنامه‌ها نیز رشد 3 برابری داشته‌ایم.

اخوان با بیان اینکه باید در جهت دانش حرکت کنیم تا از کشورهای پیشرو عقب نمانیم، خاطرنشان کرد: کشور نیاز به تحول بنیادین دارد.

وی با اشاره به سیستم وزارت کشور که نمی‌تواند هر کسی را برای دانشگاه‌ها قبول کند، اظهار کرد: در کشور ما یک هزار و 600 تا 2 هزار دانشجوی خارجی وجود دارد و این رقم کم بوده و لازم است با درایت افزایش یابد.

معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه عربستان رتبه اول و ایران رتبه دوم را در تحصیل دانشجویان در آمریکا دارد، ادامه داد: بیشتر دانشجویانی خارجی که در کشور تحصیل می‌کنند، از افغانستان، پاکستان و بحرین هستند.

وی با بیان اینکه امسال 55 درصد اعتبارات هزینه‌‌ای دانشگاه افزایش یافت، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها را مأوریت‌محور کرده و به آنها 18 مأموریت مشترک داده‌ایم بدون اینکه مأموریتی خاص آن دانشگاه باشد و 50 مأموریت ویژه نیز بین دانشگاه‌ها تقسیم شده است.

اخوان با اشاره به یکی از بسته‌هایی که قرار است اجرا شود خاطرنشان کرد: این بسته دانشگاه نسل 3 است که این یکی از مسائل منابع مالی است که باید وابستگی به بخش دولتی کم باشد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار