نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. فروردين 1396 - 9:14   |   کد مطلب: 22334
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد
توزیع بیش از 28 هزار نهال یارانه‌ای در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تهیه و توزیع بیش از 28 هزار نهال یارانه‌ای در بین کشاورزان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طی چند سال گذشته اداره جهاد کشاورزی تهیه و توزیع انواع نهال یارانه‌دار را در بین کشاورزان داشته که منابع آن از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی 96-95  نیز بیش از 28 هزار اصله نواع نهال در بین کشاورزان ملایر توزیع شده است، گفت: این تعداد نهال نیز از محل اعتبارات ملی با توجه به شرایط متقاضیان در بین کشاورزان توزیع شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی ملایر تعداد نهال‌های توزیعی را شامل گردو، سیب رویشی، پسته و انگور دانست و افزود: از تعداد نهال‌های توزیعی یک‌هزار و 875 نهال آن گردوی پیوندی بوده که در بیش از 9 هکتار از اراضی آبی متقاضیان کشت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار اصله نهال سیب پایه رویشی مالینگ نیز در بیش از یک هکتار اراضی آبی شهرستان ملایر کشت شده است؛ تصریح کرد: بیش از 22 هزار و 900 اصله نهال پسته نیز در بیش از 46 هکتار از اراضی آبی شهرستان ملایر کشت شده است.

 تقوی تعداد نهال‌های انگور در ارقام مختلف را نیز 2 هزار و 500 اصله برشمرد و گفت: این تعداد نهال نیز در بیش از 2.5 هکتار از اراضی آبی شهرستان ملایرکشت شده است.

 وی در ادامه به اجرای طرح بهبود مدیریت در گاوداری شیری D.H.I در ملایر اشاره کرد و گفت: در این راستا اتحادیه تعاونی‌های دامداران استان همدان مجوز فعالیت مرکز بهبود مدیریت گله‌های گاو شیری D.H.I  را از  سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دریافت کرده است.

 مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در این طرح همه خدمات اصلاح نژادی شامل اصلاح نژاد، تغذیه و بهداشت دام از قبیل ثبت اطلاعات فردی گاوها صدور شناسنامه، ثبت رکوردهای تولیدی، مدیریت تولید مثلی، جیره نویسی واکسیناسیون بهداشت جایگاه دام و .... انجام می‌شود.

وی افزود: در شهرستان ملایر هم 10 گله گاو با 18 هزار و 406 رأس گاو شیری زیر پوشش این طرح است و همه کارهای اصلاح نژادی برای گله‌ها انجام می‌گیرد.

 تقوی اضافه کرد: هدف این طرح شناخت بهترین نوع گاوهای شیری بوده و گاوهایی که تولید شیر کمتری دارد حذف می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که کارهای اصلاح نژادی بر روی گاو شیری انجام شد پس از پردازش اطلاعات در کمیته فنی با نظر کارشناسان گزارشات دوره‌ای برای بهبود وضعیت عملکردی گله به مدیریت واحد گاوداری عرضه شده و به ازای هر راس گاو شیری ماهیانه هشت تا 10 کیلوگرم سبوس فوق‌العاده در راستای تشویق و ترغیب گاوداران در امر توسعه طرح D.H.I پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار