نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. فروردين 1396 - 22:36   |   کد مطلب: 22306
مدیرکل جدید هواشناسی استان همدان گفت: 17 ایستگاه جدید هواشناسی در همدان ایجاد می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، سعید باقری  در آئین معارفه خود، گفت: در برنامه ششم توسعه تصویب شده که 17 ایستگاه جدید همچون اقلیم‌شناسی، فرودگاهی، پایش گردوغبار، جاده‌ای، کشاورزی و آلاینده‌های جوی ایجاد خواهد شد که  برآورد اعتبارات این فعالیت 17 میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه از جمله رویکرد‌های اصلی اداره‌کل هواشناسی خواهد بود، یادآور شد: هواشناسی از سازمان‌های حاکمیتی کشور است که با اهدافی همچون پایش مستمر و تولید داده، پردازش و تولید محصول و تصمیم‌سازی در امور کشور و جامعه فعالیت می‌کند.

باقری با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از مشکلات اصلی اداره‌کل هواشناسی به شمار می‌رود، تصریح کرد: امیدواریم مجوز استخدامی برای جذب نیروهای انسانی متخصص فراهم شود.

مدیرکل سابق هواشناسی استان همدان نیز به ارائه گزارش عملکرد خود در طول سه سال مدیر این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: افزایش 100 درصدی اعتبارات جاری و عمرانی این سازمان، راه‌اندازی و فعال کردن ایستگاه خودکار گل‌تپه، پیگیری و عقد قرارداد ایستگاه هواشناسی بهار و نوسازی بخش IT از جمله فعالیت‌های انجام شده این اداره‌کل است.

سیدمهرداد حسینی از راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی کشاورزی اکباتان به عنوان نخستین ایستگاه کشاورزی کشور یاد کرد و افزود: ارائه دوره‌های آموزشی برای 5 هزار نفر ساعت از کارکنان این اداره‌کل که برابر با آموزش به اندازه 10 سال گذشته بوده، از دیگر فعالیت‌هاست.

وی از فعال کردن بخش پیام‌رسان به مسئولان ارشد استان درباره وضعیت هوا خبر داد و تصریح کرد: این اداره‌کل تفاهم‌نامه‌های علمی و فنی با متخصصان دانشگاه‌ها منعقد کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما