نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. فروردين 1396 - 23:06   |   کد مطلب: 22255
رئیس اداره محیط زیست ملایر:
۸۰ درصد تالاب آق گل ملایر آبگیری شد
رئیس محیط زیست ملایر گفت: با توجه به بارش‌های زمستان سال گذشته و بهار امسال و ورود آب رودخانه قره چای از استان مرکزی بیش از دو ماه است تالاب اصلی آق گل ملایر ۸۰ درصد آبگیری شده است.

به گزارش ملایری‌ها مجید شعبانلو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به آبگیری تالاب آق‌گل، پرندگان کنار آبزی شامل حواصیل و کفچه  نوک وارد تالاب شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت تالاب اق گل از لحاظ آبگیری مناسب است گفت: آق‌گل یک تالاب فصلی و طبیعی است که مساحت آن 830 هکتار است.

شعبانلو با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال بازدیدکنندگان زیادی از داخل استان از این تالاب بازدید کردند، افزود: سال گذشته برنامه‌های آموزشی در راستای آگاه‌سازی مردم از مزایای وجود تالاب برای روستاهای مجاور و شهر اسلام شهر برگزار شده است.

رئیس محیط زیست ملایر در ادامه با اشاره به اینکه سال‌های گذشته به علت خشکسالی و کاهش بارش‌ها تالاب آق گل خشک بوده است گفت: امیدواریم  در ماه‌های گرم سال با توجه به انسداد چاه‌های غیر مجاز شاهد پر آب بودن تالاب باشیم.

شعبانلو بیان کرد: علاوه بر این تغییر الگوی کشاورزی در منطقه و همچنین کنترل و نظارت بر میزان برداشت از چاه‌های مجهز کشاورزی و تامین حق آبه این تالاب از سوی استان مرکزی، شاهد ورود پرندگان و گردشگران به این تالاب و پر آب بودن آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خشک شدن تالاب می‌تواند کانونی برای گرد و غبار باشد، در این راستا برنامه‌های آموزشی در راستای آگاه‌سازی در زمینه خشک شدن تالاب و مضرات آن در سطح مدارس اسلام شهر و روستاهای مجاور برگزار شد که امسال نیز این برنامه ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار