نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. فروردين 1396 - 19:03   |   کد مطلب: 22253
رئیس اداره ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در همدان:
آموزش و پرورش متولی برگزاری مسابقات قرآنی كمتر از 18 سال شد/ رقابت 2400 نفر
رئیس اداره ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش همدان گفت: امسال آموزش و پرورش متولی برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی كمتر از 18 سال شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ عباس تجری با بیان اینکه امسال در مسابقات قرآنی در بخش دانش‌آموزی 2 هزار و 400 نفر در استان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، اظهار کرد: 450 نفر در 11 رشته به عنوان نفرات برتر شناخته می‌شوند از این تعداد 130 نفر به عنوان افراد شاخص به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا امروز فقط در بخش آوایی و شفاهی رتبه‌بندی صورت گرفته است، افزود 30 نفر به عنوان برتر شناخته شده اما این آمار با توجه به ادامه مسابقات در حال تغییر است.

رئیس اداره ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات تا چند روز آینده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان در حال نهادینه شدن است.

وی در ادامه با اشاره به چاپ کتاب «ندای رهبر» در سال تحصیلی جدید توسط وزارت آموزش و پرورش گفت: در ین در کتاب تمام دستورالعمل‌ها و برنامه‌های مسابقات قرآنی در وزارتخانه ثبت و ضبط شده و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

تجری یکی از امتیازات خرید این کتاب را حذف مراجعه حضوری دانش‌آموز به کارشناس قرآنی و معاون پرورشی استان دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموز می تواند به طور خودکار از محتوای قرآنی که در مسابقات عنوان می‌شود اطلاع یابد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات با توجه به سال گذشته تغییر نکرده است، گفت: در مرحله شهرستانی 32 هزار نفر داشتیم.

این مسوول افزود: امسال طی انعقاد قراردادی بین آموزش و پرورش و اداره اوقاف، برای نخستین بار مقرر شد، آموزش و پرورش متولی برگزاری مسابقات قرآنی تا کمتر از 18 سال باشد.

وی با بیان اینکه امسال اداره اوقاف و امور خیریه دخالتی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات ندارد، افزود: این اداره فقط می‌تواند بر روند اجرایی کار نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار