نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. فروردين 1396 - 23:40   |   کد مطلب: 22231
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 291 پروژه بهداشتی در استان همدان در دست اجراست، گفت: از این تعداد 110 پروژه در اردیبهشت ماه امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس ، حبیب‌الله موسوی‌بهار بعد از ظهر در چهارمین همایش خیران سلامت ملایر در این شهرستان با با بیان اینکه این جشن چهار سال است که به صورت منسجم همزمان با میلاد فرخنده حضرت علی(ع) برگزار می‌شود اظهار کرد: این زمان بهترین زمان برای تجلیل از خدمات کسانی است که با اقتدا به حضرت امیرمومنان علی(ع) راه انفاق و کار خیر را پیش گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کار خیران سلامت در کمک به امر سلامت میزان و اندازه ندارد گفت: شاید کسی در حد توان برای خرید یک ویلچر کمک کند و فرد دیگری هزینه ساخت یک بیمارستان را متقبل شود؛ آنچه در این زمینه مهم است قدمی است که در این راه برداشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کار خیر خیران باید دیده شود و برای سایر افراد به عنوان یک الگو و خدمت بزرگ اجتماعی مطرح شود افزود: بسیاری از خیران نمی‌خواهند که نام و نشانشان گفته شود اما ما می‌گوییم کار خیر، نقاط مثبت اخلاق و فعالیت‌های اجتماعی این افراد باید نمود بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ملایر به عنوان شهرستان واقفان خیراندیش در استان و کشور مطرح است گفت: مجمع خیران سلامت ملایر در طول چهار سال گذشته خدمات ارزشمندی را داشته که مهمترین آن بازسازی، تکمیل بخش‌های «سی سی یو، آی سی یو ، بخش دیالیز» و کمک و تجهیزات پزشکی از سوی خیران در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان به مراکز بیمارستانی و درمانی ملایر بوده است.

موسوی‌بهار در ادامه با اشاره به اینکه در طول چهار سال گذشته خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته تصریح کرد: بیشتر این خدمات از ناحیه طرح تحول سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت ما در بسیاری از حوزه‌های بهداشتی و درمانی دچار مشکلات فراوانی در کشور بودیم بیان کرد: با توجه به توان تخصصی پزشکی در کشور ما تا قبل از اجرای این طرح فضا و امکانات کشور شایسته  توان و تخصص نبود و امید زندگی در کشور بین 40 تا 45 سال بود که خوشبختانه امروز امید زندگی در کشور به 78 سال رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه خدمات و اقدامات گذشته قبل از طرح تحول سلامت در کشور را نیز به هیچ وجه نادیده نمی‌گیریم گفت: تا قبل از اجرای این طرح سیستم درمان کشور دارای مشکل بود که با اجرای طرح تحول سلامت این مشکلات اصلاح شد و امروز شاهد رضایتمندی مردم از اجرای این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌های درمانی و پرداختی مردم مهمترین رهاورد طرح تحول سلامت در کشور بود افزود: کم شدن هزینه‌های پرداختی به خاطر یارانه سلامتی بود که در این طرح لحاظ شد و هزینه‌های پرداختی مردم کاهش پیدا کرد.

موسوی‌بهار با بیان اینکه با اجرای برجام گشایش‌های مالی فراوانی برای حوزه بهداشت و درمان حاصل شد گفت: بسیاری از تجهیزاتی که حتی شاید فکرش را نمی‌کردیم امروز در مراکز درمانی و بیمارستانی آورده شده و به مردم خدمات‌دهی می‌کند.

وی گفت: طی هفته‌های آینده اولین دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» غرب کشور از گمرک وارد همدان می‌شود و یکی از مراکز درمانی همدان به دستگاه مجهز خواهد شد که این مهم از خدمات ارزشمند طرح تحول سلامت در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه از افتتاح چندین بیمارستان جدید در نقاط مختلف استان همدان در سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح این بیمارستان‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان 900 تخت بیشتر خواهد شد.

وی تجهیز بیمارستان‌ها به آمبولانس‌های جدید، تجهیزات و دستگاه‌های استاندارد و به‌روز  بیمارستانی، اضافه شدن تجهیزات جدید از جمله دو دستگاه ام آر ای در مراکز دولتی استان و.. را از دیگر اقدامات ارزشمند طرح تحول سلامت دانست و گفت: در حال حاضر 291 پروژه بهداشتی در سطح استان در دست اجراست که از این تعداد 79 مورد آن در شهرستان ملایر است.

موسوی بهار افزود: طبق آمارهای اعلام شده از این تعداد پروژه در دست اجرا 110 پروژه در اردیبهشت ماه امسال آماده افتتاح است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن پرونده‌ها الکترونیکی بیماران گفت: تعداد پرونده 1.5 میلیون نفر در استان همدان الکترونیکی شده و همه کارهای بیماران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار