نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. فروردين 1396 - 10:42   |   کد مطلب: 22197
فرماندار ملایردر گفت‌وگو با ملایری‌ها:
فرآیند رأی‌گیری در شهر ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود
فرماندار ملایر گفت: فرآیند رای گیری در شهر ملایر و در انتخابات شورای شهر با دستگاه های الکترونیکی برگزار می شود.

عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره با اعلام این خبر اظهار داشت: در انتخابات گذشته تمامی مراحل انتخابات به جز رای گیری و شمارش آرا به صورت الکترونیکی برگزار می شد.

وی افزود: سال گذشته و در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شمارش با  آرا به صورت الکترونیکی برگزار شد.

فرماندار ملایربیان کرد: در سطح کشور در هر استان سه تا چهار شهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود و در استان همدان نیز ملایر جزء شهرهایی است که انتخابات به صورت الکنرونیکی برگزار می شود.

وی گفت: دستگاه های جدید برای رای گیری در نظر گرفته شده است که از آنها برای فرآنید رای گیری انتخابات شورای شهر ملایر استفاده می شود.

رضایی گفت: در این دستگاه امکانات نرم افزاری لازم نصب شده و در هنگام رای گیری هم اسم  و هم عکس کاندیدا نشان داده شده و افراد هفت نفر کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

فرماندار ملایر گفت: پس از انجام رای گیری دستگاه به صورت خودکار برگ رای را پرینت کرده که که اگر به هر دیلیل و احتمال بسیار ضعیف در سیستم الکترونیکی مشکلی ایجاد شد برگ رای نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: کلیه شعبات برای انتخابات شورای اسلامی شهر ملایر به این دستگاه ها مجهز شده و فرآیند رای گیری به صورت کاملا الکترونیک برگزار می شود.  

رضایی با اشاره به روند بررسی تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر بیان کرد: روند کار در هیئت اجرایی آغاز شده است و بخشی از کار انجام شده و تا 23 فروردین بررسی صلاحیت ادامه دارد.

فرماندار ملایر گفت: نتیجه به صورت محرمانه به هیئت نظارت داده شده و پس از بررسی نتیجه نهایی را به هیئت اجرایی  داده و نتایج به کانیداهای اعلام می شود.

وی افزود: هیئت نظارت نیز یک هفته مهلت بررسی را داشته و نتایج نهایی در 10 روز آینده به کاندیداها شورای شهر اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار