نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. فروردين 1396 - 9:18   |   کد مطلب: 22173
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از بازدید 66 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی ـ تفریحی ملایر در ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اجرای 35 برنامه مختلف توسط اداره میراث فرهنگی ملایر در ایام نوروز اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف خدمت‌رسانی بهتر در بخش‌های مختلف با هدف ایجاد نشاط و تنوع بین مسافران نوروزی و همشهریان اجرا شد.

وی اهدای گل و هدیه نورروزی شامل سوغات و صنایع دستی ملایر به نخستین مسافران ورودی از مبادی ورودی شهرستان ملایر، توزیع نقشه راهنمای شهری و بروشور اطلاعات مراکز تاریخی و تفریحی ملایر در بین مسافران نوروزی، برگزاری مسابقه سبزه‌آرایی و زیباترین چیدمان هفت سین و پخت شیرینی و کلوچه محلی در موزه لطفعلیان و خانه مصدقی ملایر، برپایی مجموعه آثار نمایشگاهی صنایع دستی و سوغات ملایر در خانه مصدقی و.. را از جمله این برنامه‌ها دانست.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر برگزاری جشن بادبادک‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی خیابانی ویژه کودکان، اجرای نمایش خیابانی، برگزاری مسابقه عکاسی از آیین‌های نوروزی، مراسم و جشنواره بومی و محلی در دو روستای ملایر، ،برنامه تور رایگان نیم‌روزه ملایرگردی با همکاری شهرداری و... نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در نوروز در ملایر برشمرد.

وی در ادامه از اقامت 19 هزار مسافر نوروزی از 26 اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروز در ملایر خبر داد و افزود: این تعداد مسافر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، مدارس، خانه معلم، خوابگاه‌های اداری، دانشگاهی، چادرها و سایر اقامتگاه‌ها اقامت داشته‌اند.

جلیلی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مراکز اقامتی و اسکان، رستوران‌ها، واحدهای بین راهی گفت: در طول ایام نوروز 122 مورد بازدید با همکاری سایر نهادهای مربوطه انجام شد که از این تعداد 14 مورد تذکر داشتیم.

وی در ادامه به بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: از ابتدای آغاز طرح تا پایان تعطیلات نوروز 66 هزار مورد بازدید در ملایر توسط مسافران نوروزی انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر تصریح کرد:از این تعداد بیشترین بازدید مربوط  به جاذبه‌های گردشگری دست‌ساخت شامل سد کلان، مجموعه تفریحی ـ توریستی مینی‌ورد و پارک سیفیه، بام ملایر و  جاده سلامت بوده است

وی گفت: همچنین از اماکن تاریخی نیز بیشترین بازدیدها مربوط به موزه لطفعلیان، عمارت مصدقی، ارگ باستانی نوشیجان و سایر اماکن تاریخی و بازدیدهای دیگر نیز مربوط به  جاذبه‌های طبیعی ملایر از جمله منطقه حفاظت شده لشگردر، تالاب آقگل، روستای هدف گردشگری و... بوده است.

جلیلی با اشاره به رشد 10 درصدی آمار اقامت در ملایر در نوروز امسال خاطرنشان کرد: آمار بازدیدها نیز نسبت به نوروز سال قبل 19 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار