نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. فروردين 1396 - 19:35   |   کد مطلب: 22149
دبیر ستاد انتخابات استان همدان تشریح کرد
روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها
دبیر ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به آغاز رسیدگی به وضعیت صلاحیت داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان داشت: رسیدگی به وضعیت صلاحیت کاندیداها از امروز طبق قانون و بر اساس پاسخ هایی که از مراجع چهارگانه گرفته شده است، در هیأت های اجرایی بخش و شهرستان آغاز گردیده و به مدت هفت روز ادامه دارد.

به گزارش ملایری‌ها ابوالقاسم الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع اظهار داشت: پس از پایان زمان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراها پاسخ استعلام های مراجع چهارگانه را باید تا دیروز به فرمانداری و بخشداری ها تحویل داده می شد که این کار انجام گرفته است.

 

روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها

 

وی در رابطه با زمان آغاز رسیدگی به وضعیت صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: رسیدگی به وضعیت صلاحیت کاندیداها از امروز طبق قانون و بر اساس  پاسخ هایی که از مراجع چهارگانه گرفته شده است، در هیأت های اجرایی بخش و شهرستان آغاز گردیده و به مدت هفت روز ادامه دارد.

 

 

دبیر ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: دستگاه های چهارگانه طبق بررسی هایی که انجام میدهند، سابقه افرادی که معرفی شده اند را اعلام خواهند کرد و اگر فردی سابقه دارد بر اساس کدامیک از بندهای قانون است.

 

 

وی تأکید کرد: بطور مثال اگر فردی سابقه محکومیت یا اختلاس و هرچیز دیگری را داشته باشد به همان بند قانون استناد میشود.

 

 

الماسی تصریح کرد: از امروز این موارد را در جلسات هیأت اجرایی مطرح میکنند و در خصوص داوطلبین تصمیم گیری می شود، اگر سند و مدرکی از داوطلب که طبق قانون بوده و قابل استناد است، وجود داشته باشد، صلاحیت شخص رد می شود.

 

 

وی افزود: در غیر این صورت اگر مورادی باشد که سند نداشته باشند یا در چارچوب قانون قرار نگیرد اینها تأیید صلاحیت می شوند.

 

 

اسامی افراد تأیید شده توسط هیأت اجرایی به هیأت نظارت بخش و شهرستان تحویل داده می شود

 

 

دبیر ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: پس از این هفت روز اسامی افرادی که تأیید میشوند به هیأت نظارت بخش و شهرستان تحویل داده می شود و هفت روز نیز این هیأت مهلت بررسی دارد که نظر هیأت اجرایی را که این افراد واجد شرایط هستند یا خیر، تأیید یا رد بکند.

 

 

این مسئول تصریح کرد: هیأت نظارت پس از زمان تعیین شده نهایتاً نتیجه را به فرماندار یا بخشدار می دهد، فرماندار یا بخشدار نتیجه بررسی صلاحیت های کلی را به داوطلبین ابلاغ می کند که شما تأیید شده و یا رد شده اید.

 

 

الماسی خاطر نشان کرد: افرادی که رد شده اند 4 روز مهلت دارند که به هیأت نظارت شهرستان یا استان شکایت بکنند.

 

 

دبیر ستاد انتخابات استان همدان  در پایان افزود: بعد از آن 4 روز هیأت نظارت 10 روزمهلت رسیدگی به شکایت ها  را دارد و در نهایت نظرش را به فرماندار بدهد که فرماندار آگهی اسامی تأیید شده را چاپ بکند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما