نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. فروردين 1396 - 9:03   |   کد مطلب: 22107
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای همدان خبرداد:
رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد کلان ملایر
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای همدان از رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد کلان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛  اسدالله بداغی گفت: با توجه به ذوب شدن برف های بالا دست سد و افزایش میزان ورودی رودخانه سد کلان و سرریز سد از اواسط بهمن سال گذشته، با باز شدن دریچه های این سد بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده پشت این سد، در رودخانه و دشت های پائین دست سد رها سازی می شود.

وی تاکید کرد: موضوع رها سازی آب ذخیره شده پشت سد کلان ملایر به پیشنهاد شرکت آب منطقه ای همدان در جلسه کمیته بحران استانداری مطرح و مصوب شد به منظور جلوگیری خسارت های احتمالی ناشی از سیلاب های فصل بهار، به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده پشت سد از طریق دریچه های تحتانی رها سازی شود.

بداغی افزود: سد کلان ملایر شامل یک واحد تصفیه خانه به ظرفیت متوسط ۵۰۰  لیتر در ثانیه، ۱۵هزار متر مکعب مخزن تعادلی و یک واحد ایستگاه پمپاژ به همراه ۲۵ کیلومتر خط برق رسانی می باشد که به روش BOT در حال احداث است و با توجه به تعهد پیمانکار عملیات اجرایی آن در سال آینده به پایان می رسد.

وی طول خط انتقال این پروژه را ۳۷ کیلومتر عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی خط انتقال آب از سد کلان به شهرستان ملایر ۷۵ درصد است و تاکنون ۳۴ کیلومتر از آن اجرا شده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن در سال جاری به پایان خواهد رسید.

بداغی گفت: این سد که در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر ملایر احداث شده و دارای حجم مخزن ۴۵ میلیون مترمکعب، ارتفاع ۴۷ متر، طول تاج ۸۲۸ متر و عرض تاج ۱۰ متر است که از زمان افتتاح تاکنون دو بار سرریز شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار