نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. فروردين 1396 - 13:01   |   کد مطلب: 22106
فرماندار ملایر گفت: همه مدیران بایستی به معنای واقعی انقلابی عمل کنند تا امسال شاهد یک رونق اساسی ر تحقق شعار سال بوده و در این راستا از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در نخستین شورای اداری سال 96 در فرمانداری ملایر با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: رهبر انقلاب با نامگذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی تولید باز هم بر روی مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

وی گفت: اقتصاد از مسائل مهم کشور از سال های گذشته تا کنون بوده و اقتصاد مقاومتی بهترین برنامه برای رقع مشکلات کشور است.

فرماندار ملایر اقتصاد را از موضوعات اساسی کشور دانست و بیان کرد: اگر مسئله اقتصاد و فرهنگ در کشور  حل شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف می شود.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل عنوان کرد: در سال گذشته تلاش ها و برنامه ریزی ها فراوانی برای تحقق شعار سال انجام شد که از لغو تحریم ها، گشایش های سیاسی در عرصه بین المللی، رسیدن رشد اقتصادی به 7 درصد، تک رقمی شدن نرخ تورم، توجه کشورهای اروپایی به ایران برای سرمایه گذاری و ذخیره 40 میلیارد دلاری در صندوق توسعه ملی از جمله مهمترین اقدامات دولت در سال 95 بوده است.

رضایی افزایش برداشت از میدان های گازی، خودکفایی در تولید گندم، تشکیل مجلس دهم، پیشی گرفتن صادرات بر واردات را از دیگر دستاوردهای دولت در سال 95 عنوان کرد و گفت: در سال گذشته برای  700 هزار نفر اشتغال ایجاد شد اما آمار بیکاران بسیار بالا بوده و سال به سال افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های در سطح شهرستان ملایر بیان کرد: برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب حجت الاسلام برقراری به عنوان امام جمعه ملایر، حضور مسئولین مختلف کشوری از جمله وزیر بهداشت و معاونین رئیس جمهور در شهرستان، ارتقای اسلام آباد به اسلام شهر آق گل، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری و تشکیل بنیاد صیانت از خانواده از رویدادهای مهم در این سال بود.

فرماندار ملایر با اشاره به تخصیص 51 درصدی بودجه در سال 95 در ملایر بیان کرد: با تشکیل ستاد تسهیل 45 واحد به استان معرفی شده که 107 مصوبه برای شهرستان گرفته شد و از این تعداد 37 مصوبه اجرا، 35 مصوبه در دست اقدام و 34 مصوبه به دلیل عدم امکان اجرایی نشد.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در مشهد بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید نهادینه شود  و رونق تولید داخلی در این راستا بسیار مهم است.

رضایی مسائل و سودهای  بانکی را از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: باید در راستای حمایت از تولیدات داخلی تا می توان از محصولات تولیدی در خود شهرستان استفاده شود.

وی تاکید کرد: استفاده از تولیدات داخلی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این راستا ادارات بایستی از محصولاتی که در خود شهرستان تولید می شود استفاده کنند.

فرماندار با تاکید به حمایت از سرمایه گذاران بیان کرد:  همه مدیران بایستی به معنای واقعی انقلابی عمل کنند تا امسال شاهد یک رونق اساسی در شهرستان باشیم و در این راستا از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

 وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها ی شهر و روستا را می توان مهمترین رویداد  سال 96 دانست.

رضایی انتخابات را نماد مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: تجلی اراده مردمی در انتخابات بوده و باید تا می توان زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کرد.

وی گفت: مردم در انتخاب اعضای شورای شهر بایستی دقت بیشتری کرده و هم مردم و هم افرادی که انتخاب می شوند بایستی جایگاه شورا را به خوبی بشناسند.

فرماندار با اشاره به آخرین آمار ثبت نام شورایهای شهر و روستا در شهرستان ملایر بیان کرد: یک هزار و 102 نفر برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان ثبت نام کردند.

 وی افزود: 233 نفر از این افراد در بخش شهری و 869 نفر در بخش روستایی ثبت نام کرده که از این تعداد 55 خانم و یک هزار و47 آقا بوده اند.

رضایی تاکید کرد: بایستی افرادی که دارای توانایی بالا و با افکار نو در مدیریت شهری بوده برای شورا انتخاب شوند و افرادی متعهد و کارشناس باشند.

وی گفت: با انتخاب شورای شهر کارشاس و متعهد شهردارای شایسته انتخاب شده که باعث سرزندگی شهر می شود و اگر غفلتی شود خسارات فراوانی خواهد داشت.

فرماندار ملایر گفت: افراد دولتی در ساعات اداری اجازه تبلیغ برای هیچ فردی را نداشته و باید بی طرف باشند.

وی با اشاره به برخی سیاه نمایی ها علیه دولت و رئیس جمهور بیان کرد: با پلیس فتا و دادستانی هماهنگی شده تا با بداخلاقی های انتخاباتی در فضای مجازی برخورد شود.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار