نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. فروردين 1396 - 8:54   |   کد مطلب: 22085
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان از کشف و معدوم‌سازی بیش از 30 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در همدان خبر داد و گفت: یک واحد متخلف نیز در شهرستان ملایر به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

به گزارش ملایری‌ها حسینعلی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  با اشاره به اقدامات طرح «سلامت نوروزی» که از ابتدای اسفند سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: 23 هزار و 800 مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به 5 هزار و 740 مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس، گفت: این بازرسی‌ها  با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی و ... انجام شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به 501 مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی، افزود: یک‌هزار و 741 مورد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه‌های آبرسانی از ابتدای طرح انجام شده است.

وی از کشف و معدوم‌سازی 30 هزار و 700 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در استان خبر داد و افزود: 15 هزار و 430 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی از ابتدای طرح انجام شده است.

*معرفی 512 مرکز حساس و مکان بین راهی متخلف به مراجع قضایی

نوروزی با بیان اینکه 512 مرکز حساس و مکان بین راهی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: 84 مرکز و مکان بین راهی متخلف تعطیل شده شده است.

وی با اشاره به انجام یک‌هزار و 300 مورد نمونه برداری میکروبی آب، افزود: 2 هزار و 919 کارت بهداشتی صادر شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به 133 مورد نمونه‌برداری موادغذایی از ابتدای طرح سلامت نوروزی، افزود: 261 مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی انجام شده است.

وی از معرفی 873 مرکز و مکان متخلف به مراجع قضایی خبر داد و گفت: 198 مورد پاسخگویی  به شکایات مردمی، به ویژه از طریق سامانه 190 کشوری انجام شده است.

نوروزی از معرفی یک واحد متخلف به تعزیرات حکومتی در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: طی بازدید ضربتی از یک بستنی‌فروشی شهرستان ملایر بیش از 300 کیلوگرم مواد اولیه و عرقیات کشف و ضبط شد و یک متخلف نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی استفاده از تجهیزات بازرسی سیار را برای نخستین بار در استان توسط بازرسان بهداشت محیط در سطح عرضه مهم و ارزشمند دانست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما