نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. اسفند 1395 - 23:57   |   کد مطلب: 22022
در نخستین روز از فصل بهار انجام می‌شود؛
اهدای سوغات و هدایای محلی ملایر به مسافران نوروزی
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از اجرای بیش از 34 برنامه متنوع فرهنگی و هنری طی ایام تعطیلات نوروز در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: برگزاری رزمایش مشترک ترافیک و خدمات سفر، پاکسازی محوطه نوشیجان، برگزاری آئین شب علفه در روستای علمدار اولیا و برپایی جشنواره بازار در محل زورخانه بابک با همکاری اتاق اصناف انجام خواهد شد.

وی به استقبال از مسافران نوروزی در نخستین روز از فصل بهار با اهدای سوغات و هدایای محلی و نواختن موسیقی سنتی ملایر در ورودی‌های شهر اشاره و اظهار کرد: اجرای نمایش نوروزخوانی و نمایش خیابانی، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در تعدادی از روستاهای شاخص ملایر و برگزاری مسابقه برترین چیدمان سفره هفت‌سین همراه با اهدای جوائز نفیس به برگزیدگان از دیگر برنامه‌های اداره میراث فرهنگی در تعطیلات نوروز است.

جلیلی با اشاره به برگزاری مسابقه اسب‌دوانی گفت: تور ملایرگردی همراه با اتوبوس رایگان با همکاری میراث فرهنگی و دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان برای شناسایی بیشتر گردشگران و میهمانان نوروزی با مناطق دیدنی اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان ملایر از برگزاری مسابقه پخت کلوچه خانگی و سمنو، برپایی شب شعر و قصه‌ها و لالایی‌های محلی، اجرای موسیقی زنده، جشنواره بادبادک بازی با شعار روز جمهوری اسلامی همراه با اجرای مسابقات ورزشی و ویژه برنامه طنز با شرکت کودکان، نوجوانان و جوانان و اجرای آئین شاهنامه‌خوانی و نقالی رستم و سهراب در موزه و بوستان تاریخی سیفیه ملایر خبر داد.

وی به برپایی بازارچه صنایع دستی در محل محوطه عمارت مصدقی و برپایی غرفه معرفی و فروش کتب نویسندگان بومی شهرستان در محل موزه ملایر و عمارت مصدقی اشاره کرد و گفت: مقرر شده است با حضور جمعی از مسئولان از تعدادی از خانواده معظم شهدا، بازدید داشته باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به تشکیل 10 کمیته تخصصی در ستاد تسهیلات نوروزی، گفت: حکم‌ها و شرح وظایف بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای کلیه مسئولان کمیته‌ها صادر و ارسال شده و جلسات فرعی در بخشداری‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار