نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. اسفند 1395 - 23:21   |   کد مطلب: 21993
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تولید سالانه 600 تن عسل در شهرستان ملایر خبر داد و وجود ریزگردها و گرد و غبار را در طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین مشکلات بخش صنعت زنبورداری در ملایر دانست.

به گزارش ملایری‌ها غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به وجود گونه‌های مختلف گیاهی در شهرستان ملایر اظهار کرد: این گونه‌ها شامل گون، گل قاصدک، نارون، صنوبر، سنجد، آویشن، آفتابگردان، بابونه سفید، اقاقیا، کلزا، کنگر علفی، گشنیز و یونجه و... است که از مهمترین گونه‌های گیاهی برای تغذیه زنبورعسل به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اهمیت صنعت پرورش زنبور عسل اظهار کرد: تولید عسل در توسعه اقتصادی و رونق بخش کشاورزی شهرستان تاثیر بسزایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه عسل شهرستان ملایر به علت تنوع اقلیمی همواره از نظر کیفیت یکی از عسل‌های مرغوب محسوب می‌شود گفت: سالانه 500 تا 600 تن عسل در شهرستان ملایر تولید می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر 330 نفر بهره‌بردار با اشتغالزایی برای بیش از 450 نفر در صنعت زنبورداری در شهرستان ملایر مشغول فعالیت هستند.

تقوی با بیان اینکه 47 هزار کندوی زنبور عسل در شهرستان  وجود دارد که بیشتر این کندوها در منطقه سامن و روستاهای دیگر فعال هستند، افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی شهرستان محدودیتی برای زنبورداران و توسعه زنبورداری در شهرستان نداریم.

وی وجود ریزگردها و گرد و غبار را در طی سال‌های اخیر یکی از مهمترین مشکلات بخش صنعت زنبورداری در ملایر دانست و گفت: این مشکلات باعث کاهش تولید عسل خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر اضافه کرد: عسل تولیدی ملایر علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه برتر شهرستان ملایر در تولید عسل در سطح استان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تسهیلات بیشتر شاهد رشد این صنعت و اشتغالزایی بالایی در بخش زنبورداری شهرستان ملایر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار