فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

21. اسفند 1395 - 6:43   |   کد مطلب: 21966
امام جمعه ملایر با بيان اينكه برخلاف صحبت استاندار همدان، بنده به عنوان امام جمعه در هيچ يك از تصميمات مورد مشورت قرار نگرفته‌ام گفت: فكر نمي‌كنم اين حجم عظيم جابجايي‌ها براي بهبود وضعيت موجود باشد و بوي سياسي‌كاري مي‌دهد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های نماز جمعه ملایر با بیان اینکه فعالیت‌های حزب موتلفه اسلامی، زمینه تحقق انقلاب اسلامی را فراهم کرد، اظهار کرد: امثال شهید صفوی در عمل تفکر انقلابی را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه باید همواره انقلابی ماند و انقلابی فکر کرد، گفت: امام خمینی(ره) رهبری تفکر انقلابی را بر عهده داشتند و مقام معظم رهبری نیز با صلابت همین تفکر را پیش می‌برند.

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) و بزرگداشت این روز به نام روز «تجلیل از مادران شهدا» افزود: باید همواره مقام مادران شهدا را ارج نهاد زیرا آنها با ایثار و از خودگذشتگی فرزندان خود را تقدیم اسلام و ولایت کردند.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان در بخش‌های مختلف افزود: باید در موضع‌گیری‌ها و اظهارات خود مراقب باشیم آب به آسیاب دشمن نریزیم و از موضع قدرت در مقابل دشمنان بایستیم.

* از ناحیه آمریکا هیچ خیری به ما نمی‌رسد

حجت‌الاسلام برقراری با بیان اینکه نمی‌شود با آمریکا دست دوستی داد و از ناحیه این کشور هیچ خیری به ما نمی‌رسد، گفت: تاریخ آمریکا پر از جنایت به ویژه علیه مسلمانان است که باید همیشه به این موضوع به دیده عبرت نگریست.

وی مذاکرات ژنو 4 طی هفته گذشته را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: در این مذاکرات، معارضان سوریه به این نتیجه رسیدند که راه برون‌رفت از وضعیت فعلی این سوریه حمله نظامی نیست بلکه باید از طریق مسأله سیاسی نسبت به حل مشکلات ورود کرد که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه باید مذاکره‌کنندگان مراقبت کنند که دشمنان با توطئه و ترفند، مسیر مذاکرات را به انحراف بکشانند، محکومیت تروریسم، جلوگیری از بروز این جریان در سوریه و صحبت از تدوین پیش‌نویس قانون اساسی برای کشور را از جمله موارد مطروحه در مذاکرات عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اگر مذاکره‌کنندگان بتوانند این موارد را در ژنو 5 به نتیجه برسانند، امید هست که سال آینده سوریه‌ای بدون بحران داشته باشیم.

*نمی‌شود ادعای وحدت کرد و امضای وحدت نکرد!

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به جابجایی‌ رئیس دانشگاه ملایر که نگرانی‌ها و سروصدایی‌هایی را به دنبال داشت، اظهار داشت: باید دید این انتصاب برای بهبود وضیعت است یا بهبود اتفاقات؟

وی با بیان اینکه در این وضعیت و در این شرایط زمانی، دست زدن به این جابجایی‌ها چندان به صلاح نیست، گفت: ما از روز اول از مسوولان خواستیم اقدامات آنها بر مبنای وحدت و همدلی باشد و در جابجایی‌ها هم باید به این مهم توجه شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر دو نماینده در مجلس دارد، تأکید کرد: بنده به این دو نفر گفته‌ام که وحدت شما به این است که هر تصمیمی گرفته می‌شود امضای هر دوی شما پای آن باشد و یا اینکه امضای هیچ کدامتان نباشد که این یعنی همدلی و وحدت!

وی با تأکید بر اینکه نمی‌شود ادعای وحدت کرد و امضای وحدت نکرد، اظهار داشت: اینکه یکی تصمیم بگیرد و دیگری نقشی نداشته باشد؛ نشانی از وحدت ندارد.

برقراری ادامه داد: آیا در این جابجایی هر دو نماینده، این انتصاب را پذیرفتند؟ آیا مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خبری از این اتفاق داشت؟ آیا با اومشورت شد؟ اصلاً از دیدگاه مسوولان، مسوول دفتر نهاد رهبر در دانشگاه چه جایگاهی دارد؟

*در فضای مجازی دیدیم که چه کسی آمد و چه کسی رفت!

وی با بیان اینکه در این 6 ماهی که به عنوان امام جمعه در خدمت مردم شهرستان ملایر هستم، در انتصابات و جابجایی‌ها مورد مشورت قرار نگرفتم، تأکید کرد: در فضای مجازی دیدیم که چه کسی آمد و چه کسی رفت.

امام جمعه ملایر با این جمله که «بنده که مشورت‌ها را نمی‌بینم»، ادامه داد: استاندار همدان در یکی از شهرستان‌ها گفته بود هر گونه جابجایی مسئولان با مشورت فرماندار و امام جمعه انجام می‌شود، در صورتی که اینجا اینگونه نیست؛ حالا شاید در آن شهرستان اینطور بوده باشد.

*ما هم یک مقدار می‌توانیم صبر کنیم، صبر هر کس حدی دارد

وی با اشاره به اینکه ما هم یک مقدار می‌توانیم صبر کنیم، اما صبر هر کس حدی دارد، اظهار داشت: باید بدانیم همه در نظام اسلامی سهیم هستند و کسی حقی اضافه بر دیگری ندارد.

برقراری با تأکیدی دوباره مبنی بر اینکه بنده در هیچ یک از تصمیمات مورد مشورت قرار نگرفتم، افزود: باید شور و مشورت را اصل کار قرار دهیم و به همدیگر احترام بگذاریم.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم این حجم عظیم جابجایی‌ها برای بهبود وضعیت موجود باشد و فقط بوی سیاسی‌کاری می‌دهد.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و با تأکید بر لزوم مراقبت‌های ویژه در این روز گفت: با توجه به حادثه تلخ پلاسکو، باید در این ایام به ویژه چهارشنبه آخر شهدای آتش نشان را تکریم کرده و زحمات این ایثارگران را مد نظر قرار دهیم.

وی اظهار کرد: به ما می‌گویند در نماز جمعه نسبت به خطرات چهارشنبه‌سوری هشدار دهید که ما نیز این کار را انجام می‌دهیم، اما بنده می‌گویم اینها که چهارشنبه‌سوری را راه می‌اندازند اهل نماز جمعه نیستند؛ اما بالاخره باید این مسائل گفته شود و باید مراقبت کرد که شاهد بروز مشکل نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار