نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. اسفند 1395 - 7:20   |   کد مطلب: 21912
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:
پیکر ۴۴۳ شهید استان همدان باز نگشته است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بااشاره به چشم انتظاری خانواده شهدای مفقودالجسد گفت: استان همدان ۴۴۳ شهید مفقود الجسد دارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از مهر؛ ناصر عارف در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه در بیداری و تنویر افکار عمومی، اظهار داشت: در حال حاضر نقش برجسته رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشهود است.

وی بابیان اینکه ایثارگران در شکوفایی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و صحنه های مختلف دفاع از دستاوردهای آن، نقش مهمی داشتند، گفت: اگر امروز در ایران امنیت، رفاه و آسایش دیده می شود به برکت خون شهداست.

عارف با اشاره به اینکه در سراسر کشور برای دفاع از وطن، افرادی ایثار می کنند، یادآور شد: این افراد حتی در خارج از مرزها همچون سوریه جان فشانی می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه در تقویم رسمی به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، عنوان کرد: تجلیل از جان گذشتگی شهدا و اجازه ندادن برای نشستن غبار فراموشی بر یاد سلحشوران از مزایای این نامگذاری است.

وی بابیان اینکه چندسالی است با اجرای برنامه های مختلف، مردم با این روز آشنا شده اند و رسانه ها در این زمینه نقش آفرینی کرده اند، گفت: براساس یک نظرسنجی ۴۶ درصد مردم می دانند روز شهید چه روزی است و هدف این است امسال ۵۵ درصد از مردم با این روز آشنا شوند.

وی با اشاره به وجود ۲۲۵ هزار و ۲۰ شهید در کشور، یادآور شد: از این تعداد ۸۰۰۰ شهید به همدان اختصاص دارد.

استان همدان ۳ درصد از ایثارگران کل کشور را به خود اختصاص می دهد

عارف با بیان اینکه کشور ۵۷۰ هزار جانباز دارد که ۱۷ هزار و ۸۸۲ نفر جانباز به استان همدان اختصاص دارد، گفت: تعداد آزادگان کشور نیز ۴۳ هزار و ۱۶۲ نفر است که یک هزار و ۳۹ نفر سهم همدان است و در مجموع استان همدان، سه درصد از ایثارگران کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه استان همدان ۴۴۳ شهید مفقود الجسد دارد، اظهار داشت: آزمایشات DNA تمامی خانواده های شهدا توسط کمیته جستجوی مفقودین استان همدان انجام و در بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

عارف تعداد شهدای کودک استان همدان را ۲۲۱ شهید و تعداد شهدای نوجوان را ۱۳۴ شهید عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید در دو بخش فرهنگی و معیشتی فعالیت می کند اما خانواده های شهدا از حداقل امتیازات برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۵۲ دانشجو و یک هزار و ۵۰ دانش آموز خانواده های شهدا و ایثارگران در همدان مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: هرساله بیش از ۲۱ عنوان برنامه ملی و مذهبی و ۵۰۰ یادواره شهدا در استان همدان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان اشاره و عنوان کرد: در راستای حفظ سلامت ایثارگران و ایجاد نشاط برای آنها، ۳۰ تیم ورزشی تشکیل شده که تا امروز ۱۹ مقام کشوری به دست آورده اند.

وی افزود: بیش از ۲۱ هزار نفر از ایثارگران در فعالیت های ورزشی و ۱۰ هزار و ۲۰ نفر در فعالیت های قرآنی شرکت دارند.

۲۳۰ هزار سند مربوط به شهدا جمع آوری شده است

عارف از ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا خبر داد و بابیان اینکه تا امروز ۲۳۰ هزار سند مربوط به شهدا جمع آوری شده است، عنوان کرد: ۱۸۰ مورد خاطره والدین شهدا در استودیوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ضبط شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ هزار و ۷۲۲ بازدید و سرکشی از خانواده های شهدا صورت گرفته است، یادآور شد: در استان همدان ساماندهی ۱۱۶مزار در ۴۸ گلزار شهدا باقی مانده تا پرونده ساماندهی گلزار شهدا بسته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از تکمیل دو فاز مجتمع فرهنگی، ورزشی ایثار خبر داد و گفت: مجتمع خدماتی، رفاهی نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

وی به تشکیل ۶ کمیسیون برای تعیین درصد و معیشت جانبازان اشاره و عنوان کرد: این تعداد کمیسیون با حضور ۳۶۳ نفر برای تعیین وضعیت معیشت و  ۷۵۶ نفر برای تعیین درصد جانبازی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای کارمند ۲۲ اسفندماه در استان همدان برگزار خواهد شد، گفت: در صورت ثمربخشی پیگیری ها، میهمان این مراسم وزیر دفاع خواهد بود.

دیدگاه شما