نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. اسفند 1395 - 19:38   |   کد مطلب: 21897
رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: فردی که در ملایر اقدام به صید 2 بهله قرقی کرده بود، به تحمل سه سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش ملایری‌ها  عزیز قیاسی افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر با دریافت گزارش مردمی، موفق به شناسایی فردی شد که اقدام به صید 2 بهله قرقی کرده بود.
وی اضافه کرد: با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر برای این شکارچی متخلف در دستگاه قضایی ملایر پرونده تشکیل شد.
وی گفت: طبق رای دادگاه فرد متخلف به اتهام صید غیرمجاز به 3 سال حبس تعزیری و پرداخت 10 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط وسایل صید محکوم شد.
رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: 2 بهله قرقی صید شده نیز به طبیعت ملایر بازگردانده شدند.
قیاسی هشدار داد: بر اساس تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید، هر کس‌ی مبادرت‌ به‌ زنده گیری‌، شکار، خرید و فروش‌، حمل و نگهداری‌ و صدور پرندگان‌ شکاری‌ کند علاوه‌ بر محکومیت‌ به‌ حداکثر مجازات‌ حبس‌ مقرر در این ماده ، به‌ جزای‌ نقدی‌ از یک‌ میلیون‌ و 800 هزار تا 20 میلیون‌ ریال‌ محکوم‌ می شود.
وی اضافه کرد: چنانچه قرقی های صید شده توسط این شکارچی تلف می شدند باید برای هر یک از آنها 100 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت می کرد.
مناطق تحت مدیریت محیط زیست در ملایر زیستگاه گونه های مختلف جانوری است. در منطقه لشگردر علاوه بر وحوش شمار زیادی از پرندگان چه به صورت فصلی و چه به صورت بومی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به عقاب طلایی، دلیجه، کبک نوک سرخ، تیهو، جغد، کمر کولی، سسک ، فاخته، زرد پره ، دارکوب و پری شاهرخ اشاره داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار