نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. اسفند 1395 - 22:13   |   کد مطلب: 21874
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري شهرداري همدان خبر داد
طولاني‌ترين سفره هفت‌سين در پياده‌راه بوعلي همدان پهن مي‌شود
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري شهرداري همدان گفت: امسال پایلوت و مركز فعاليت‌هاي نوروزي حول محور پیاده‌راه بوعلي بوده و بزرگترین و طولانی‌ترین سفره هفت‌سین در اين منطقه پهن مي‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛  محمد قدیمی ظهر امروز در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همددان اظهار کرد: هر ساله با ابلاغ دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری‌ها به عنوان کمیته تسهیلات اسکان و رفاه مشخص شده و ابلاغ آن برای شهرداران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ستاد تسهیل از دی و بهمن ماه آغاز شده و 6 جلسه در حوزه معاونت اجتماعی گردشگری برگزار شد، افزود: فعالیت ستاد اسکان از 26 اسفندماه در مجتمع عین‌القضات آغاز شده و آمادگی ارائه تسهیلات لازم به مسافران وجود دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان با اشاره به اینکه در عید فطر در زمینه استقرار چادرهای هلال احمر مشکل داریم که باید برنامه‌ریزی درستی برای آنها صورت پذیرد، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای نصب چادر در پارک شهروند در مواقع اضطراری انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال پایلوت و مرکز کارها حول محور پیاده‌راه بوعلی بوده و بزرگترین و طولانی‌ترین سفره هفت‌سین در این منطقه پهن می‌شود، افزود: پیاده‌راه یک ظرفیت برای شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی است.

قدیمی با بیان اینکه پیمانکار خانه مسافرها از سوی میراث فرهنگی به عنوان پیمانکار صفر تا صد انتخاب شده است، افزود: شهرداری همکاری لازم را با پیمانکار خانه مسافرها دارد و سایت نیز معرفی شده است، اما دیگر کاری انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد شهرداری در راستای صدور مجوز استقرار کانکس همکاری داشته باشد، افزود: در ستاد اسکان یک کانتر برای خانه‌مسافرها، یک کانتر برای علیصدر و یک کانتر برای تله کابین در نظر گرفته خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان با تاکید بر اینکه تا تاریخ 20 اسفندماه دستگاه‌ها باید نماینده‌های خود را برای شیفت‌بندی معرفی کنند، افزود: باید تا ساعت 9 صبح روز بعد در ستاد اسکان دستگاه‌ها آمار روز‌های پیش داده شود.

وی بیان کرد: امسال با همکاری جامعه تورگردانان در اتوبوس‌های گردشگری راهنمایان گردشگری مستقر می‌شوند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان در ادامه با بیان اینکه پرسنل اتوبوسرانی از یکم تا ششم فروردین و از ششم تا 13 فروردین در دو نوبت شیفت‌بندی می شوند، افزود: نظافت اتوبوس‌ها انجام شده و از 28 اسفندماه مجدد انجام می‌شود.

محمد پوروخشوری با بیان اینکه هشت دستگاه اتوبوس گردشگری برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اتوبوس‌های گردشگری از ساعت 8 تا 20 فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما