نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. اسفند 1395 - 22:11   |   کد مطلب: 21873
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:
از مقام خود استعفا می‌‌دهم
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان اعلام کرد: برای اینکه بیشتر بتوانم باقی عمر خود را با قرآن سپری کنم می‌خواهم، از مقام خود استعفا دهم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی یکشنبه 15 اسفند در مراسم تجلیل از منتخبان و برگزیدگان بیستمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان استان همدان در مراحل استانی و کشوری، اظهار کرد: بنده در زندگی خود برکات بی‌نهایت قرآن در همه ابعاد اخلاقی و معنوی را لمس کردم بنابراین برای اینکه بیشتر بتوانم باقی عمر خود را با قرآن سپری کنم می‌خواهم، از مقام خود استعفا بدهم.

وی با بیان اینکه در حق قرآن جفا کردیم به طوریکه اگر به دستورات و رهنمودهای قرآن عمل می‌کردیم این وضع ما نبود و این قرآن که در سینه پیامبر اکرم(ص)قرار دارد از ما شکایت خواهد کرد که چرا آن را مهجور گذاشتیم، تصریح کرد: با حفظ، روخوانی و یا حتی تفسیر قرآن از مهجوریت بیرون نمی‌آید بلکه برای بیرون آوردن این کتاب بزرگ است از مهجوریت باید آن را در میدان عمل با فهم دقیق و عمیق قرار دهیم.

طه‌محمدی عنوان کرد: اگر آیات قرآن را بخوانیم و بی‌تفاوت از کنار آن رد شویم، قرآن همچنان مهجور می‌ماند به طوریکه به سفارش امام خمینی(ره) «قرآن وقتی از مهجوریت بیرون می‌آید که قرائت آن را تطبیقی بخوانیم» یعنی تعمق کنیم که آیا آیه‌ای که قرائت شد با ظاهر و باطن زندگی ما مطابق است بنابراین فقط زمانی قرآن از هجرت نجات پیدا می‌کند که آن را در زندگی خود عملیات کنیم و هیچ راه نجاتی جز قرآن نیست.

وی عنوان کرد: مشکلاتی که در جامعه مسلمانان قرار دارد تنها به علت این است که قرآن در زندگی آنها عملیاتی نشده است چرا که قرآن کریم مانند کلیدیست که تمام قفل‌های بسته و رمز را باز می‌کند حتی به وسیله قرآن می‌توان کوه‌ها را جابجا و حتی با مردگان نیز صحبت کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جوان مومن وقتی قرآن می‌خواند قرآن با پوست، گوشت و خون او آمیخته می‌شود و نمونه قرآن ناطق نیز حضرت علی(ع) است، تصریح کرد: خیلی از لحن‌ها و قرائت‌های قرآن را درست نمی‌دانم، آهنگ قرآن باید به گونه‌ای تلاوت شود که فرد با شنیدن آن اشک‌هایش جاری شود.

طه‌محمدی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در جامعه ما از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی مانند طلاق، کاهش ازدواج و متلاشی شدن خانواده‌ها جلوگیری شود، هیچ چاره‌ای جز عمل به قرآن نداریم بنابراین باید ریز و درشت برنامه‌های ما مطابق با قرآن کریم باشد.

انتهای پیام

دیدگاه شما