نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. اسفند 1395 - 21:35   |   کد مطلب: 21824
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: یارانه صادراتی کشمش به ازای هر کیلوگرم ۵۰۰ تومان به صادرکنندگان این بخش پرداخت می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ منصور رضوانی‌جلال متین ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان اظهار داشت: 10 ماهه امسال 241 میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی در استان همدان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی افزود: عمده محصولات کشاورزی صادراتی استان همدان مربوط به سیب‌زمینی به میزان 139 هزار تن، کشمش 30 هزار تن، فرآورده‌های لبنی 6 هزار تن و کشنیز هشت هزار تن بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به یارانه صادراتی کشمش گفت: به ازای هر کیلوگرم کشمش 200 تومان یارانه صادراتی اختصاص داده شده بود که این مشوق صادراتی از نظر تاریخ ابلاغ و مبلغ تأثیر چندانی نداشت که با تصویب هیئت وزیران میزان یارانه به 500 تومان به ازای صادرات هر کیلوگرم کشمش افزایش یافت.

وی با بیان اینکه یارانه صادراتی با هدف کمک به باغداران و تولیدات سبزه و کشمش اختصاص می‌یابد، عنوان کرد: سطح باغات و میزان تولید کشمش در استان همدان از طریق GPS در حال برآورد است.

رضوانی‌جلال افزود: تاکنون از مجموع 40 هزار تن محصول کشمش تولیدی استان همدان تاکنون هشت هزار تن آماده برای دریافت یارانه صادراتی شده است.

وی با اشاره به اینکه به صادرکنندگان بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: 100 میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پیش‌بینی شده است که پرونده صادرکنندگان بخش کشاورزی استان همدان به میزان 59 میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شده است که امیدواریم شاهد جذب تسهیلات باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار