نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1395 - 8:52   |   کد مطلب: 21791
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملایر در استان همدان از پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در این شهرستان خبر داد.

علیرضا صارمی  در گفت‌وگو با ملایری‌ها ملایر  با بیان اینکه در مجموع ۹ هزار و ۱۴۵ واحد مسکن مهر در شهرستان ملایر اعم از واحدهای تعاونی، خودمالک و تفاهم‌نامه سه‌جانبه ساخته شده و یا در دست احداث است، می‌گوید: رقم کل تسهیلات پرداخت شده برای مسکن مهر در شهرستان بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: از این تعداد واحد ۸ هزار ۳۵۲ واحد اسکلت‌بندی شده، ۸ هزار و ۱۵۸ واحد تا مرحله سفت‌کاری و ۷ هزار و ۸۰۰ واحد هم تا مرحله نازک‌کاری پیشرفت داشته‌اند. همچنین از این تعداد ۸۰۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان شامل سامن، جوکار، ازندریان وزنگنه قرار دارند که درمجموع ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گفت: سه تعاونی مسکن مهر خانه کارگر، اندیشه ‌گستر و دژچنار شهرستان به دلیل مشکلات فراوان در مدیریت تعاونی‌ها غیرفعال هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی فعال خواهند شد.

وی تاکید کرد: مساکن مهر به این دلیل که از ابتدا در بافت شهری قرار نداشتند و معمولاً در محل‌هایی چون دامنه کوه‌ها جانمایی شده‌اند نیاز به شهرک‌سازی داشته و فاقد معبر مناسب بوده و همچنین به دلیل وجود ترانشه‌های سنگی کوه‌ها، نیازمند احداث دیوارحائل و زهکشی مناسب، محوطه‌سازی و ایجاد زیرساخت از جمله مدرسه، مسجد و پاسگاه و ... است که هزینه‌های زیادی به دولت تحمیل کرده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار