نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. اسفند 1395 - 23:20   |   کد مطلب: 21744
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر، از برگزاری سوگواره یاس نبوی طی ایام فاطمیه در ۸ بقاع متبرکه شهرستان ملایر خبرداد.

به گزارش ملایری‌ها حجت‌الاسلام حسین قبادی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به خبرنگار شبستان گفت: در راستای تحقق فرمایشات و منویات مقام معظم امام خامنه ای مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی سوگواره یاس نبوی در 8 بقاع متبرکه شهرستان ملایر در ایام فاطمیه برگزار می شود.

 

وی، هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی را ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س) در سطح جامعه عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی در امامزاده عبدالله ملایر، تکیه حضرت ابوالفضل، مقبره سیف‌الدوله، امامزاده ابراهیم طجرسامن، امامزاده عبدالله مهرآباد، امامزاده سیدعلی حسین داویجان و امامزاده روستای علی‌آباد دمق برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ابراز کرد: علاوه بر برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه در شب شهادت بانوی عالم حضرت زهرا(س) این مراسم معنوی در مسجد جامع ملایر هم برپا می شود.

 

حجت‌الاسلام قبادی بیان کرد: در قالب سوگواره یاس نبوی 16 مبلّغ بومی و اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به فعالیت تبلیغی مشغول هستند که سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س)، اقامه نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به شبهات دینی را برعهده دارند.

 

وی افزود: مراسم عزاداری در مقبره سیف‌الدوله همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود که در این مراسم تعداد یک‌هزار نفر از نیازمندان شهرستان نیز در راستای نیت واقف اطعام‌دهی خواهند شد.

 

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار