نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. اسفند 1395 - 1:36   |   کد مطلب: 21710
نماینده مردم ملایر در مجلس:
تالاب آق گل نیازمند تدبیری شایسته است
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تالاب آق گل باید تدبیری اندیشیده شود وامید است شاهد همان کاری که در ارومیه انجام شد در تالاب آق گل ملایر نیز دیده شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد کاظمی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ملایر با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور با اشاره به سابقه دیرینه مردم ملایر در بحث حفاظت از محیط‌زیست اظهار داشت: وجود قدیمی‌ترین پارک استان همدان با وسعت بالا در شهر ملایر که وجود این محل باعث پالایش هوا و جلوگیری از ورد آلودگی بوده مهر تأییدی بر این مسئله است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی در کشور بیان کرد: پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی با توجه به عدم استفاده صحیح که باعث به وجود آمدن فرو چاله‌هایی در دشت‌ها و مشکلاتی در آب کشاورزی شده زا یکی از مشکلات بیان کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود:  کانون‌های گردوغبار خارجی و داخلی که بلای جان استان‌های مرزی و استان‌های جنوبی  شده و  تولید و انباشت انواع پسماندهای شیمیایی و عدم وجود  سایتی که بتواند این پسماندها را جمع‌آوری  استفاده بهینه کرد را از دیگر مشکلات زیست‌محیطی در کشور است.

وی عدم ارزیابی درست از تأثیر مسائل زیست‌محیطی مخصوصاً در پروژه‌های شهری و عمرانی که عدم وجود قوانین مدونی برای بازدارندگی از دیگر مسائل زیست‌محیطی کشور دانست .

کاظمی تصرف اراضی و جنگل‌ها توسط زمین‌خواران که به‌شدت منابع طبیعی ما را مورد هجمه و تجاوز قرار داده  را یکی دیگر از این مسائل عنوان کرد و گفت:  رئیس سازمان تلاش‌های فراوانی برای نزدیکی سازمان محیط‌زیست و سازمان قضایی کرده و جلسات زیادی با قضات برگزارشده و اقدامات مؤثری در این زمینه انجام‌شده و در این دولت زمین‌خواری کاهش محسوسی داشته است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبری در سال 94 بیان کرد: از آن تاریخ هم دولت و هم مجلس در بحث حفاظت از محیط‌زیست تلاش فراوانی کرده و در برنامه ششم توسعه یکی از محورهای مهم که دارای بودجه‌های خاص بوده بحث محیط‌زیست  و آب است که در مجلس تصویب شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تشخیص اهمیت حفاظت از محیط‌زیست را باید به فرزندانمان آموزش داده و بحث‌های زیست‌محیطی در حوزه آموزش‌های همگانی و در مقاطع تحصیلی مختلف باید آموزش داده شود..

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات زیست‌محیطی در ملایر بیان کرد: فاضلاب‌های کارخانه‌های کشمش یکی از مشکلات اساسی ر این حوزه بوده که در همین راستا اقدامات مؤثری در دو شهرک صنعتی ملایر انجام‌شده است.

کاظمی تأکید کرد: برای تالاب آق گل باید تدبیری اندیشیده شود وامید است  شاهد همان کاری که در ارومیه انجام شد در تالاب آق گل ملایر نیز دیده شود.

وی با اشاره به مشکلات اداره محیط‌زیست ملایر بیان کرد: این اداره بسیار فقیر است و با توجه به وجود 40 درصد منابع طبیعی استان همدان در ملایر این اداره با  10 نفر با یک وسیله نقلیه باید کل این منطقه را موردتوجه داشته باشد و شایسته است که ریاست سازمان دستورات خوبی برای این مشکل داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار