نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. اسفند 1395 - 12:03   |   کد مطلب: 21691
مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملایر گفت: در بارش برف سنگین در ملایر 250 کیلومتر از شبکه فشار متوسط و 200 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف و درمجموع 39 میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق ملایر وارد شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ امیرحسین بادامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ملایر با اشاره به خسارت 39 میلیارد ریالی بارش برف هفته گذشته به شبکه توزیع برق ملایر اظهار داشت: پس از بارش برف سنگین هفته گذشته به‌واسطه شکستگی‌های دکل‌ها و پایه‌های انتقال برق به شهرستان از مدار خارج شد.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته ابتدا پست‌های برق و در مرحله دوم خطوط انتقال فشار متوسط وارد مدار انتقال برق شد.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملایر از آسیب جدی بارش برف به 450 کیلومتر از شبکه توزیع برق ملایر خبر داد و گفت: 250 کیلومتر از شبکه فشار متوسط و 200 کیلومتر از شبکه فشار ضعیف در این حادثه آسیب دید.

بادامی افزود: 150 پایه فشار متوسط و 125 پایه فشار ضعیف تاکنون در شهرستان شناسایی‌شده که با مشکل و شکستگی مواجه شده‌اند.

 وی گفت: پس از آسیب دیدن شبکه‌های انتقال شهرستان با فراخوان  40 اکیپ اجرایی از کارکنان اداره برق ملایر، پیمانکاران و استان‌های کرمانشاه و لرستان مشتمل بر 200 نفر نیرو به کار گرفته‌شده و در چهار شبانه‌روز تلاش و کوشش مجاهدانه  نیروها قطعی برق در شهرستان برطرف شد.

بادامی با تقدیر از همراهی خب مردم در هنگام قطعی برق در شهرستان بیان کرد: از همراهی مردم فهیم شهرستان ملایر که صبورانه در این مدت قطعی‌ها را تحمل کرده و در بسیاری از مواقع پشتیبان نیروهای اداره برق بوده تقدیر و تشکر می‌شود.

وی گفت: با توجه به آسیب جدی به 450 کیلومتر آر شبکه توزیع بسیاری از موارد اصلاحات موقت انجام‌شده است و با توجه به وضعیت آب و هوایی و عدم دسترسی به برخی مناطق اصلاحات اساسی شبکه نیازمند زمان است.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملایر گفت: شبکه‌ها از حالت استاندارد خارج‌شده و برای مقاوم‌سازی و استانداردسازی شبکه‌ها خاموشی‌هایی اعمال می‌شود.

وی افزود: مردم نگران خاموشی‌های بعدی نبوده و ترمیم برق شهرستان نیازمند برخی خاموشی‌ها است.

بادامی تأکید کر: دستگاه‌های اجرایی دولتی و سازمان‌های وابسته باید برای شرایطی همچون بارندگی اخیر باید تمهیداتی اندیشیده و در شرایط اضطراری از مولدهای برق استفاده کنند.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت سازمان‌ها و نهادها در سال آینده حداقل 20 درصد  از برق مصرفی نهادشان را از مولدهای تجدید پذیر همچون خورشیدی تأمین کنند و اگر این مار انجام نشود 20 درصد از انرژی مصرفی در سال 96 باقیمت خرید انرژی از نیروگاه‌های تجدید پذیر مطالبه می‌شود.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملایر گفت: هم‌زمانی باد، برف، باران و رعدوبرق و یخ زدن سیم‌های برق و ایجاد شوک‌های مکانیکی مهم‌ترین دلایل شکستن دکل‌ها و پایه‌های بتنی انتقال برق بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سال‌های اخیر در راستای نوسازی شبکه‌های برق‌رسانی بخصوص در بخش روستایی بیان کرد: حجم قابل‌توجهی از شبکه برق‌رسانی شهرستان نیاز به تقویت دارد.

بادامی  گفت: پارگی سیم‌ها و ایجاد اتصالی بین آن‌ها بعضاً باعث بالا رفتن ولتاژ و آسیب به وسایل برقی هالی ملایر شده است و با توجه به اینکه این بارندگی یک حادثه غیرمترقبه بوده است خسارت واردشده به مردم باید از طریق ستاد بحران تعیین تکلیف شود و شرکت برق برای خسارات حوادث غیرمترقبه منابعی در اختیار ندارد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار