پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

30. بهمن 1395 - 20:51   |   کد مطلب: 21684
دبیر فدراسیون فوتبال گفت:در پی مسائلی که در فضای فوتبال به وجود آمد احساس می‌کنم لازم بود این مسائل از طریق شما انتقال پیدا کند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، علیرضا اسدی در نشست خبری امروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار داشت: در پی مسائلی که در فضای فوتبال به وجود آمد احساس می‌کنم لازم بود این مسائل از طریق شما انتقال پیدا کند. موضوعی که امروز دغدغه دوستان است موضوع پرونده بازی است که برای باشگاه‌ها وجود دارد.

اسدی ادامه داد: باشگاه‌ها از طرف فیفا مستقل شناخته می‌شوند و بالطبع مسئولیت‌هایشان نیز در حوزه داخلی با ساختار داخلی‌شان که هیأت مدیره و مدیرعامل است و مسائلی که در داخل باشگاه در حوزه سیاست‌گذاری ارتباط پیدا می‌کند، سر و کار دارد و فدراسیون به عنوان یک مشاور، ناظر و هشدار دهنده عمل می‌کند و سعی می‌کند در تمام این مسائل بیطرف باشد.البته فدراسیون کمک می‌کند تا باشگاه‌ها از مشکلاتی که با آنها درگیر هستند آگاهی کامل پیدا کنند و هر چند که وظیفه‌اش نیست چون فرایند آن به این شکل است که فیفا برای پیدا کردن اطلاعات باشگاه‌ها با فدراسیون فوتبال ارتباط برقرار می‌کند و فدراسیون نیز وقتی این اطلاعات را به فیفا ارسال کرد از آن پس فیفا به صورت مستقیم با باشگاه‌ها ارتباط می‌گیرد و فقط یک پیوست برای ما اسال می‌کند. 

وی تاکید کرد: از سوی دیگر مثل هر دادگاهی برای دادن آراء یک زمان از فرایند نیاز است که ما از زمان آن اطلاع پیدا نمی‌کنیم. مگر اینکه اتفاقی بیفتد و آن را به ما اطلاع دهند اما سعی می‌کنیم اطلاعات را به سازمان درگیر مثل سازمان لیگ، کمیته انضباطی، کمیته حقوقی و کمیته وضعیت بازیکنان ارسال کنیم تا آنها سعی کنند در فرایندی نقطه نظرات خود را در جهت کمک به منافع باشگاه‌ها ارسال کنند. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اینکه چه بازیکنان و مربیانی در این فرایند درگیر هستند و علت اساسی اینکه چرا وضعیت به این شکل هست را می‌شود تحلیل کرد.در حال حاضر برای اینکه هشدار اساسی‌مان را به باشگاه‌ها بدهیم باید ذکر کنم که 19 باشگاه با 52 پرونده باز در فیفا داریم که مجموع درخواست مالی این پرونده‌ها حدود 4 تا 5 میلیون دلار است که بازیکنان خارجی از باشگاه‌ها درخواست کردند.

اسدی ادامه داد: پرونده‌های باز از طرف باشگاه‌ها به  دلیل مسائل حقوقی در AFC و مخصوصا فیفا مطرح شده است و فرایند رسیدگی هم به طوری هست که هر کسی که قرارداد دارد شکایت را طبق ارگان‌های بین‌المللی پیگیری می‌کند و بعد از آنجا به فدراسیون ارجاع داده می‌شود و در مرحله بعدی با باشگاه‌ها ارتباط خواهند گرفت. البته دادگاه‌ها هم برای رسیدگی مستنداتی را نیاز دارند چرا که باشگاه‌های ما مشکلات عدیده‌ای را دارند. جدا از اینها باید گفت که مدیران کنونی هر باشگاهی وارث مشکلات قبلی بوده‌اند. البته این موضوع در خصوص مدیران قبلی هم صدق می‌کند و شاید هم تلنبار بدهکاری‌های به بار آمده حاصل عدم توجه کافی و یا نبود منابع مالی بوده است. 

وی اذعان داشت: دادگاه‌های بین‌المللی معمولا به باشگاه‌ها برای پرداخت حق و حقوق بازیکنان فرصت می‌دهند. البته باشگاه‌ها هم از حق و حقوق خود دفاع می‌کنند که در برخی مواقع موفق هستند و در برخی مواقع هم حکم بر علیه‌شان صادر می‌شود. در غیر این صورت با در نظر گرفتن جریمه، پنجره نقل و انتقالات را برای جذب بازیکن طی یک فصل یا دو فصل می‌بندند و در مرحله بعدی به کسر امتیاز حکم می‌دهند و در آخر هم به سقوط تیم‌ها به دسته‌های پایین‌تر رای صادر می‌کنند. در همه این احکام از قبل به فدراسیون هشدار داده می‌شود که از وضعیت باشگاه‌ها مراقبت کنند. چرا که باشگاه‌ها زیر نظر فدراسیون فوتبال ایران فعالیت می‌کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص شایعه‌های اخیر به وجود آمده نیز خاطرنشان کرد: در اخبار چند روزه‌ اخیر که به گوش ما رسیده متوجه شده‌ایم که برخی‌ها از تهدید فدراسیون فوتبال توسط دادگاه‌های بین‌المللی می گویند اما باید بگویم به هیچ وجه این خبرها درست نیست و ما با هیچ تهدیدی مواجه نیستیم. فدراسیون می‌تواند حتی مستقلا یک تیم را از چرخه مسابقات حذف کند تا این حواشی و مشکلات دامن خود ساختار فوتبال را نگیرد و مطمئنا هیچ وقت فدراسیون اجازه نخواهد داد کار به اینجاها ختم شود. چرا که هر حکمی که از طرف AFC و فیفا به ایران می‌رسد در انتهایش از اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد اشاره شده است و این را برای رفع نگرانی‌ها می‌گویم که بدون استرس در فدراسیون کار می‌کنیم و اگر هم تهدیدی وجود داشته باشد با منطق و صبوری با آنها مقابله می‌کنیم و سعی در حل و فصل آنها خواهیم داشت. 

اسدی در خصوص پرونده‌های باز تیم‌های باشگاهی ایران در فیفا و AFC تصریح کرد: تعداد 52 نفر مربی و بازیکن از باشگاه‌های ایرانی شکایت کرده‌اند که 10 پرونده در ابتدای پیگیری‌ها و مراحل ابتدایی‌اش را سپری می‌کنند و 32 شکایت به مرحله حکم رسیده است و بقیه هم در حال بررسی هستند.باشگاه پرسپولیس 11 پرونده باز دارد که بعضی‌هایش هم به حکم رسیده است اما در جلسه‌ای که تاج و طاهری با یکدیگر در خصوص این مشکلات داشتند سرپرست باشگاه پرسپولیس مامور حل 3 یا 4 پرونده در هیأت حل اختلاف فیفا توسط مسئول حقوقی و بین‌المللی این باشگاه شده است.

وی ادامه داد: دومین باشگاه تراکتورسازی است که 7 پرونده باز دارد. سومین باشگاه استقلال است که 5 پرونده باز است و باشگاه‌های پدیده، سیاه‌جامگان و راه‌آهن هم در رده‌های بعدی هر کدام با 4 پرونده باز حضور دارند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت باشگاه راه‌اهن افزود: متاسفانه تغییر و تحولات در باشگاه راه‌آهن به صورت برق‌آسایی رخ داد که هیچ کدام از مسئولین حاضر این باشگاه حتی خبر ندارند که 4 پرونده باز دارند و به همین دلیل مقرر شد که ما به مدیرعامل این باشگاه مستندات و کلیه مدارکی که در اختیار داریم را انتقال دهیم تا بتواند پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

اسدی گفت: باشگاه‌های استقلال خوزستان و ملوان هر کدام دو پرونده باز دارند که البته در پرونده ملوان کسر امتیاز مطرح است اما این تیم زمان دارد که بتواند سیستم خود را تغییر دهد چون هنوز کسر امتیاز قطعی نشده است.البته امروز یک نامه آمده که هنوز آن را نخوانده‌ام این تیم حکم قطعی دارد ولی اینکه حکمش اعلام شود به من خبر دادند که ملوان فرصت دارد تا بدهی‌اش را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: استقلال اهواز،‌سپاهان، شاهین‌بوشهر، صبا هر کدام یک پرونده دارند که در پرونده شاهین بوشهر 6 امتیاز را کم کردیم و این تیم منحل شده است. یعنی شاهین باید فرایند منحل شدن یک شرکت از لحاظ قانونی را طی کند و آن را برای ما ارسال کرده تا ما هم آن را برای دادگاه‌های بین‌المللی ارسال کنیم. پاس همدان و شهرباران هر کدام یک پرونده دارند و 6 امتیاز از آنها کسر شده است. از سوی دیگر نفت آبادان، نفت تهران، نفت مسجدسلیمان، فولادیزد، برق شیراز،‌هر کدام دو پرونده باز دارند که به مدیران این باشگاه‌ها توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات خود وارد عمل شوند تا عواقب بدتری برایشان نداشته باشد. این توضیحاتی بود که در رابطه با بحث باشگاه‌ها لازم بود به مردم ارائه دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دوگانگی برخورد با تیم‌ها از سوی فدراسیون فوتبال و فیفا در مورد تیم‌های بدهکار باعث می‌شود تا مشکلات اساسی برای تیم‌های بدهکار انجام شود، گفت: در بحث اجرای قوانین شرایط اجتماعی تاثیرگذار است. در این بین احکام متناسب با شرایط اجتماعی و نقدینگی موجود تاثیر مستقیم دارد. وقتی از دوگانگی در اجرا صحبت می‌کنیم باید با شجاعت شرایط فوتبال ایران را اعلام کنیم. امرز مهمترین بحث در فوتبال دنیا حق پخش است. اگر شما هم یک فوتبال قاعده‌مند که در نهایت به شادی و نشاط اجتماعی ختم می‌شود،‌می‌خواهید اولین چیز مهم و عقلانی این است که منابع‌مان را درست ببینیم. معمولا ما این منابع را از کجا برمی‌داریم؟ در دنیا این منابع را حق پخش و تبلیغات محیط تعیین می‌کند اما اینجا تبلیغات دور زمین در اختیار سازمان لیگ است و طبق آخرین گزارشات میزان درآمد آنها 20 میلیارد تومان بوده که بین باشگاه‌ها توزیع کردند اما بحث اینکه این پدیده را ما به عنوان یک کالای اجتماعی تولید می‌کنیم اما نمی‌توانیم پولش را بگیریم، جای بحث دارد.

اسدی افزود: مثلا تلویزیونی یک سریال تولید می‌کند و هزینه‌هایش را پرداخت می‌کند اما فدراسیون فوتبال با تمام اعضا از کارمندان تا فوتبالیست‌ها یک کالایی به نام مسابقه فوتبال تولید می‌کنند که این مسابقه و حاشیه‌هایش هر کدام ارزش افزوده خود را دارد اما سهم فدراسیون و فوتبال کشور از آن چقدر است؟

وی گفت: پس ما 70 درصد منابع اصلی را نداریم. باشگاه‌ها حق دارند چون می‌گویند یک هنر تولید می‌کند که همه از آن لذت می‌برند اما چرا درآمدی از آن نداریم و به همین دلیل وارد بحران مدیریتی می‌شوند. چون منابعی برای سرمایه‌گذاری ندارند و تناقض در اجرا باعث می‌شود تا مدیران را ناکارآمد ببینیم. اینجا چون متولیات پرداخت منابع سکوت می‌کنند و فدراسیون از درآمد محروم می‌ماند در نهایت این اتفاقات می‌افتد و قوانین بدون پشتوانه نیز چیزی جز ضرر همراه ندارد. پس این موارد باعث دوگانگی می‌شود در غیر این صورت فکر نکنید کسانی که در خارج از کشور هستند از مدیران اجرایی این مملکت باهوش‌تر و متعهدتر هستند. این در حالی است که ایرانی‌ها در دنیا در همه سازمان‌ها نفر اول هستند چون سیستم به تعهداتش عمل می‌کند اما اینجا متولیان امر در حوزه فوتبال منابع را پرداخت نمی‌کند که به واسطه آن دچار معضل می‌شویم.اگر ما نیز این احکام را اجرایی نکنیم و همین حداقل‌ها را هم ایجاد نکنیم وضعیت بدتر خواهد شد و برای جلوگیری از بحران‌های بعدی مجبوریم به اندازه توان‌مان هر کاری از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در باره اینکه فدراسیون چه برنامه‌ای دارد تا اجازه ندهد بازیکنان بی‌کیفیت خارجی وارد فوتبال ایران شوند، گفت: لیگ حرفه‌ای یک تعریف علمی دارد. ما از 6 سال پیش موارد مربوط به لیگ حرفه‌ای را آغاز کرده و تا الان 40 درصد فرایند آن را طی کردیم و 6 تیم تا الان به مقدار قابل قبولی به مراحل حرفه‌ای رسیده‌اند. یکی از مهمترین آنها این است که تراز تیم‌ها مثبت باشد و دیگری بحث مدیران و مسولان حقوقی و بین‌المللی باشگاه‌ها است. در این زمینه و برای کسب مجوز حرفه‌ای در یک مواردی مجبوریم سخت‌گیری کنیم اما یک جاهایی مجبور می‌شویم کمک کنیم تا تیم‌ها در آسیا باشند و نمی‌توان آنها را حذف کرد و سعی می‌کنیم کمک کنیم تا مجوز حرفه‌ای را بگیرند و هر چند که بعضی مواقع شرایط اجازه نمی‌دهد و تبعات آن این است که دچار معضلات می‌شود. وقتی هم که نقدینگی نداشته باشند نمی‌تواند منابع انسانی قوی بگیرند.

اسدی گفت: فدراسیون نیز سیاست‌گذار و ناظر است و نمی‌تواند در کارهای باشگاه و حتی لیگ به صورت مستقیم دخالت کند. بیشتر باشگاه‌های ما به صورت شکلی حرفه‌ای هستند و تا مشکلات حل نشود این اوضاع ادامه خواهد داشت. هر چند ما بحث مجوز حرفه‌ای را به صورت جدی پیش می‌بریم. ضمن اینکه از دو سال پیش که دبیر کل شدم با همفکری که با مسئولان ارشد فدراسیون و مجمع داشتیم و با هماهنگی ارکان قضایی از مدیران عامل باشگاه‌ها خواستیم تا تعهدات مالی بیشتر از توان‌شان ایجاد نکنند. و سعی کردیم با بلوکه کردن قسمتی از پول‌های آنها در سازمان لیگ و پرداخت بدهی‌هایشان  قسمتی از بدهی‌های آنها را بپردازیم هر چند که به یکبار نمی‌توان بار بزرگ سال‌ گذشته را به دوش کشید. 

وی ادامه داد:‌مهمترین عنصری که باعث انگیزه بالای ما برای پیگیری می‌شود منابع مالی است که در این صورت می‌توانیم از نیروی انسانی مجرب استفاده کنیم تا با وضع قوانین باشگاه‌ها به رشد و توسعه برسند. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص حضور برخی مدیران ناکارآمد در باشگاه‌ها افزود: وقتی ما در باشگاه‌هایمان بحث مجوز مدیریت وجود ندارد و باشگاه‌هایمان ایزو دریافت نمی‌کنند نمی‌توان انتظار داشت که مدیران کارآمدی روی کار بیایند. چرا که باید در ابتدا ساختار را استانداردسازی کنیم و بعد آموزش بدهیم و در این مرحله سیستم نظارتی روی کار آید تا در صورت انجام کارها برخلاف قوانین بتواند هشدار دهد. اما باید بگویم هیچ موجودی هم دوست ندارد آبرویش در یک جامعه به راحتی از دست برود و مطمئنا اگر مدیران ما برنامه و منابع مالی مناسب در اختیار داشته باشند، فوتبال خوبی تولید می‌شود و از این فوتبال زیبا هم تماشاگران و علاقمندان راضی خواهند بود. 

اسدی در خصوص گردش مالی فوتبال کشور افزود: ما 16 تیم لیگ برتری داریم و اگر تیم‌های پایه و تمام لیگ‌های‌مان را هم حساب کنیم مبلغی حدود 500 میلیارد البته با حباب گردش مالی وجود دارد. البته چیزی که پراخت می‌شود کاملا متفاوت خواهد بود. این در حالی است که گردش مالی در فوتبال کره جنوبی 160 میلیارد دلار است و البته آنها از این مبلغ بهره‌وری هم می‌کنند.حالا می‌خواهم مقایسه کنیم که میزان مطالب نوشته شده و گردش مالی و نسبت به دست آمده از آنها آیا می‌تواند مشکلات را پیدا کند؟ 

وی در خصوص اینکه آیا در بدهی‌های باشگاه‌ها و پرونده آنها فدراسیون هم مقصر است یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این بین مقصر باشند. چرا که باشگاه‌ها به دلیل نبود منابع مالی و تعریف نشدن این منابع برخلاف دنیا نتوانستند مشکلات‌شان را حل کنند. باید همه جنبه‌ها را در نظر گرفت تا در مورد یک مشکل صحبت کرد. چرا که حتی حرف زدن در مورد چنین مشکلاتی هم باید دقیق و منطقی باشد.ما باید همه جنبه‌ها را در نظر بگیریم و نمی‌توانیم با این سرعت کار به این مهمی را انجام دهیم. باید صلاح فوتبال کشورمان و حتی جامعه را در نظر بگیریم. حتی باید از طریق مجمع این بحث پیگیری شود تا بتوانیم یک تصمیم مناسب بگیریم. فرایند رسیدگی به شکایت‌ها در حوزه بین‌المللی این است که یک نامه به فدراسیون می‌آیند و از نام مدیرعامل و مسئول حقوقی باشگاه از فدراسیون سؤال پرسیده می‌شود و فدراسیون هم تمام اطلاعات را به آن مرجع ارسال خواهد کرد و از این به بعد داستان، آن دادگاه مکاتبات را با باشگاه انجام می‌دهد و فقط پیوست برای ما می‌آید. حالا اگر باشگاه گفت نمی‌دانم باید چه کار کنم اینجا مشکل به وجود می‌آید. می‌خواهم از شما بپرسم کجای این مکاتبات فدراسیون مقصر است. شاید در گذشته با وجود TMSهای دستی شاید خطای انسانی بالاتر می‌رفت اما شورای IT فدراسیون تصمیم گرفت نرم‌افزاری را تهیه کند تا همه این کارها را با کمترین خطا انجام دهد. این کارها را به هیأت‌ها و باشگاه‌ها هم اشاعه داده‌ایم و البته نکته مثبت این TMSها این است که سرورش در ایران وجود دارد. برخلاف گذشته که سرور در خارج از کشور بود و البته در سال هم باید 30 هزار دلار شارژ می‌شد.

به گزارش فارس، اسدی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: با ایجاد  TMS داخلی اینطور خواهد شد که تا یک حکم قضائی می‌آید، ما متوجه آن خواهیم شد و مطمئنا تا یک ماه آینده این سامانه داخلی فعال خواهد شد که در قدم اول پنجره نقل و انتقالاتی بسته می‌شود. خرید و فروش بازیکنان ربطی به فدراسیون ندارد اما اما باشگاه‌ها بخواهند بازیکن خارجی بگیرند، در صورتی که در فیفا پرونده باز داشته باشند، فدراسیون مجوز خرید بازیکن را به آنها نخواهد داد. بحث کمیته تعیین وضعیت بازیکنان نیز در همین مسیر گام برداشته تا در نهایت اشتباهاتمان را کم کنیم و ضررهای فوتبالی نیز کم شود.

اسدی درباره اینکه چه کاری باید انجام داد تا فوتبال ایران به یک اتحاد برسد، گفت: کسی از زیبایی‌های فوتبال بدش نمی‌آید و همه به فوتبال علاقه‌مند هستند اما محدودیت‌ها باعث می‌شود تا مشکلات سرایت پیدا کنند و عمدی روی اتفاقاتی که می‌افتد وجود ندارد چون آنها در ایجاد منابع مالی محدودیت دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر 52 پرونده بسته نشود، چه بلایی سر ما می‌آید، گفت: یک سرطانی هم وقتی بیماری‌اش مداوا نشود، در نهایت فوت می‌کند اما اینجا ابتدا پنجره بسته شده و بعد کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر اما وقتی تهدیدات همه‌جانبه شود و فیفا احساس کند یک عضوش نسبت به قوانین بی‌اهمیت است، مثل یک پدر خانواده او را طرد می‌کند. در همین راستا قرار است مدیران باشگاه‌ها را دعوت کنیم تا مسائل ساختاری و مشاور حقوقی را به آنها آموزش بدهیم و سعی می‌کنیم سیستم را به سمتی ببریم که مردم از فوتبال لذت ببرند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال یادآور شد: در جلسه‌ای که با تاج در کنفرانس 2 روزه‌ای در قطر داشتیم، این جلسه در 2 بحث اصلی تکنیکال دایرکتوری و فورواردپروگرام دنبال شد که برنامه فوروارد اینفانتینو به بحث سرمایه‌گذاری در کشورها مربوط می‌شود. در این بین 3 جلسه نیم‌ساعته در حاشیه کنفرانس برگزار کردیم که یکی از آنها با دبیرکل فیفا بود که در این جلسه در مورد دریافت پول‌های بلوکه‌شده‌مان از فیفا مذاکراتی را داشتیم و به آنها گفتیم وقتی نمی‌توانیم منابع‌مان را تأمین کنیم، این مشکلات به وجود می‌آید. از فیفا خواستیم تا فرصت بیشتری را به ما بدهد.

وی اعلام کرد: اگر رأی صادر شده باشد نمی‌توانیم دخالت کنیم اما اگر در حال صدور باشد، فرایند آن را طولانی می‌کنیم تا مشکلات را حل کنیم.

اسدی گفت: جدیداً یک کارشناسی که برای تمام فصول است، بحثی را مطرح کرده که دبیرکل انگلیسی بلد نیست و ایشان می‌داند که من انگلیسی بلدم و تعجب می‌کنم که چرا این حرف را زده! و بنده به عنوان شاگرد او غرض خاصی ندارم.

اسدی در مورد داوری‌ها در لیگ برتر و شائبه پشتیبانی فدراسیون فوتبال از یک تیم خاص گفت: فدراسیون نظری ندارد که چه تیمی قهرمان شود و از نظر ما فرقی ندارد. آدم‌ها برای خودشان علایق شخصی و گرایش‌هایی دارد اما در حوزه اجرا باید این گرایش‌ها خنثی شود. هیچ مسئول اجرایی در فدراسیون گرایشی به تیمی ندارد و مهمترین چیز این است که یک تیم زیبا بازی کند و مردانه قهرمان شود و ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم چه در حوزه داوری و چه در حوزه‌های دیگر کسی به این موضوعات فکر کند که خدایی ناکرده به تغییر نتیجه منجر شود. شاید علایق شخصی باشد که اعلام آن هم جالب نیست. اما وقتی آدم‌ها را می‌شناسید، فکر می‌کنید علایق او در حوزه اجرا هم دخیل است اما آدم‌های بزرگ و باشخصیت هم اینطور هستند که به فکر قهرمان شدن تیمی هستند که لیاقتش را دارد؛ پس نه آنها به این موارد فکر می‌کند و نه فدراسیون اجازه می‌دهد به این موارد فکر کنند. شما هم ذهنتان را آزار ندهید. فدراسیون به قهرمان احترام می‌گذارد و هیچ دخالتی در قوی یا ضعیف شدن تیمها ندارد. فدراسیون بی‌طرف است و تمام اعضای آن نیز پیرو این سیاست هستند.

وی در پایان در مورد سقوط فوتبال ایران در رنکینگ ای اف سی گفت: در فوتبال اروپا فقط رده باشگاهی در رنکینگ لحاظ می‌شود و در آسیا نیز ای اف سی به این سمت می‌رود. باید به این هشدار توجه کرد و باشگاه‌های ما باید با قدرت در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری شرکت کنند چون عدم نتیجه‌گیری باعث کاهش رنکینگ و کثر سهمیه‌ها می‌شود. البته تا زمانی که به دنبال مدیران نتیجه‌گرا هستیم و مدیران برنامه‌محور را کنار می‌گذاریم، این نتایج هم دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار