نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. بهمن 1395 - 17:07   |   کد مطلب: 21676
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه طرح فراکسیون امید با عنوان تأمین امنیت مراسم در تعارض با آزادی بیانی است که اعضای این فراکسیون منادی آن هستند،‌ گفت: این طرح دنبال ایجاد خفقان در کشور است.

به گزارش ملایری‌ها حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح فراکسیون امید موسوم به تامین امنیت مراسم رسمی و غیررسمی در کشور،‌گفت: من معتقدم که این طرح یک طرح مطالعه نشده است و با آزادی بیانی که ما به آن اعتقاد داریم و اعضای فراکسیون امید ندای این آزادی بیان را سر می‌دهند در تضاد و تعارض است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون منتقدین به راحتی انتقادات خود را حتی نسبت به دولت در تریبون‌های مختلف مطرح کردند و حتی رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند که اگر فردی نسبت به ایشان انتقادی داشته باشد در بیان انتقادش آزاد است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: طرح فراکسیون امید مغایر با این تفکر انقلابی است که باید انتقاد را با جان و دل خرید و اینکه فردی اجازه سوال پرسیدن نداشته باشد هیچ توجیهی ندارد.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: اگر مراد طراحان طرح از نپرسیدن سوال،‌سوالی است که نظم جلسه را به هم بزند در این باره نیز اجتهادها متفاوت است و ممکن است هر فردی اگر بخواهد سوالی را مطرح کند از ترس اینکه نکند او را به جرم اینکه می‌خواهد در جلسه اختلال ایجاد کند برخورد کنند از سوال خود صرف‌نظر کند و این یعنی همان خفقانی که خیلی‌ها بدشان نمی‌آید در کشور ما بوجود بیاید.

وی افزود: بعضا مشاهده شده که با روزنامه‌ها و خبرنگاران منتقد برخوردی صورت گرفته و خبرنگاران را در بعضی همایش‌ها اجازه ورود نمی‌دهند و این روش‌ها و تهیه طرح مذکور توسط فراکسیون امید یک سلسله‌ای که هیچیک از این موارد منطقی نیست.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان با بیان اینکه ما برای برخورد با اخلال‌گران در کشور قانون داریم، گفت: بحث طرح فراکسیون امید برخورد با اخلال‌گران نیست بلکه برخورد با پرسشگران است و می‌خواهد روحیه پرسشگری را در کشور محدود سازد و با آرمان‌های انقلابی ما سازگاری ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار