نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. بهمن 1395 - 17:04   |   کد مطلب: 21674
عضوهیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تعریف رجل سیاسی باید در تمام ابعاد اجرایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زندگی فرد باشد.

به گزارش ملایری‌ها محمد کاظمی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص تاثیر گذاری تعریف دقیق رجل سیاسی و مذهبی و اعلام معیارهای آن،‌اظهار کرد:طبق قانون اساسی افرادی که بخواهند وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوند باید ویژگی و معیار رجل سیاسی و مذهبی را داشته باشند که این امر باعث می شود که هر فردی که این معیار را نداشته باشد نتواند وارد عرصه شود.

نماینده مردم ملایر همچنین بیان داشت: متاسفانه چون تعریف دقیق و کاملی از بحث رجل سیاسی و مذهبی وجود ندارد، افرادی که کمترین و ناچیزترین شرایط حضور در انتخابات را ندارند، برای مدیریت بزرگ کشور ثبت نام می کنند که این امر باعث بروز مشکلاتی در روند ثبت نام کاندیداها و حتی بررسی صلاحیت ها نیز می شود.

کاظمی با اشاره به اینکه افرادی که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند باید دارای ویژگی ها و شرایط لازم برای احراز این پست سنگین اجرایی در کشور باشند، تصریح کرد: فردی که در این منصب قرار می گیرد باید قدرت تصمیم گیری و مدیریت بالای داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید باتعریف دقیق و روشن رجل سیاسی و مذهبی مشخص شود که چه افرادی توانایی و معیارهای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارند.

کاظمی با بیان اینکه ریاست جمهوری محل آزمون و خطا نیست و باید فردی سکان اجرایی کشور را به دست بگیرد که از تجربیات و عمل کافی برخوردار باشد،‌افزود: فردی که صرفا یک جایگاه اجرایی را در طول دوران خدمتش حضور داشته نمی تواند در رجل سیاسی تعریف شود، رجل سیاسی باید در تمام ابعاد اجرایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با تجربه باشد.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار