نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. بهمن 1395 - 20:10   |   کد مطلب: 21669
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در سال آینده ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم داشت.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از به تسنیم؛ علی‌اصغر احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: در سال آینده 55 هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و 65 هزار شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون هر شعبه اخذ رأی برای هر انتخابات باید صندوق مجزا داشته باشد اضافه کرد: با احتساب انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس حجم نیازمندی به صندوق‌های اخذ رأی زیاد است؛ درحالی‌که امروز تنها 35 هزار صندوق الکترونیکی اخذ رأی در کشور داریم.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: با احتساب پنج هزار صندوق الکترونیک رأی‌گیری به‌عنوان رزرو، می‌توان گفت که از این تعداد، 30 هزار صندوق رأی الکترونیکی برای انتخابات به‌کارگیری می‌شود.

احمدی با بیان اینکه باید شرایط اقتصادی کشور را در این زمینه در نظر گرفت عنوان کرد: برای تأمین باقیمانده زیرساخت‌های موردنیاز برگزاری انتخابات الکترونیکی، با توجه به بسته شدن بودجه امسال و سال آینده دولت به خرید صندوق‌های جدید الکترونیکی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم که مردم اذیت نشوند و فرآیند انتخابات به‌سرعت انجام شود به موضوع امنیت نرم‌افزار و سخت‌افزار برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور اشاره و عنوان کرد: برای امنیت نرم و سخت‌افزار در حال بررسی هستیم و در اماکنی که امکان و قابلیت برگزاری انتخابات الکترونیک در آن وجود داشته باشد؛ این فرایند به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در بحث الکترونیکی شدن از 24 فرآیند الکترونیکی شدن انتخابات، ما 21 فرایند را در کشور انجام می‌دهیم اضافه کرد: اما آن چیزی که بیشتر به چشم می‌آید؛ زمان ثبت‌نام رأی‌دهندگان و واریز کردن رأی به صندوق و شمارش آراست.

احمدی از آغاز زمان نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و ریاست جمهوری به ترتیب از هشتم اسفند 95، سی‌ام اسفند 95 و بیست و دوم فروردین سال 96 خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار