نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. بهمن 1395 - 20:38   |   کد مطلب: 21624
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: با تلاش های مسئولان، به زودی شرکت ذوب آهن آلیاژی این شهرستان به عنوان یکی از ثمره های دولت تدبیر و امید به چرخه تولید بازمی گردد.

به گزارش ملایری‌ها داریوش صفاری  در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کارخانه به عنوان یکی از واحدهای مشکل دار به ستاد تسهیل استان همدان معرفی و مسائل و مشکلات این واحد صنعتی به طور خاص از سوی مسئولان استانی و شهرستانی ملایر پیگیری شد.
وی افزود: با پیگیری و همفکری های انجام شده توسط مسئولان، یک سرمایه گذار جدید که از نظر مدیریتی در تراز اول کشوری است، مدیریت شرکت فولاد آلیاژی ملایر را تحویل گرفته است و بزودی تولید دوباره خود را از سر خواهد گرفت.
وی این واحد بزرگ صنعتی را ظرفیتی مهم در توسعه و رونق اقتصادی ملایر و استان برشمرد و بیان کرد: طبق وعده مسئولان قرار بود در ایام دهه فجر امسال با حضور یکی از مسئولان بلند پایه کشوری این واحد صنعتی شروع به بازتولید کند که به زمان دیگری موکول شد.
صفاری ادامه داد: شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که به دلیل ایجاد نوسانات قیمت در بازار آهن و فولاد، کمبود نقدینگی، رکود بازار و مشکلات اقتصادی با مشکل مواجه و منجر به تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی شد، در دولت تدبیر و امید حل مشکلات آن در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: این واحد بزرگ صنعتی که سالیانه قادر به تولید 100 هزار تن شمش فولاد بود و طرح توسعه این شرکت در شهرک خصوصی جعفری شامل شرکت نورد نیز قادر به همین میزان تولید بود، به دلیل مشکلات مالی تولید آن متوقف شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش هایی که از سوی مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان مجلس انجام شده، بسیاری از معوقات این شرکت به بانک ها حل شده و بزودی به عرصه تولید بازمی گردد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: بازتولید شرکت ذوب آهن آلیاژی زمینه اشتغال 500 نفر و آغاز فعالیت شرکت نورد نیز حدود 300 تا 400 نفر فراهم خواهد شد که خبری خوش در عرصه تولید و ایجاد اشتغال این شهرستان است.
صفاری بیان کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، 45 واحد به ستاد تسهیل استان همدان معرفی و 107 مصوبه در این خصوص به همراه داشت.
وی اضافه کرد: از این تعداد مصوبه تاکنون مشکلات 33 واحد بررسی و حل شده و به چرخه تولید بازگشتند و مشکلات 47 واحد صنعتی و تولیدی در حال اجرا است.
صفاری گفت: مشکلات 27 واحد صنعتی نیز هنوز حل نشده و این واحدها نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند که مشکلات این واحدها به دلیل عدم پیگیری صاحبان واحدهای تولیدی و یا ارگان مرتبط هنوز اجرایی نشده است.
وی ادامه داد: با پیگیری ها و بازدیدهای انجام شده از سوی فرماندار ویژه ملایر از واحدهای مشکل دار شهرستان و رسیدگی در کارگروه های مختلف، تاکنون مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی همچون شرکت کیان کرد، کیان وینسا، شرکت آرد ملایر و معادن سرمک رفع شد و به چرخه تولید بازگشتند.
وی همچنین به رفع مشکل برق شرکت فروسیلیس پارس غرب در شهرک صنعتی امام رضا(ع) ملایر اشاره کرد و گفت: با تلاش نمایندگان مجلس مشکل برق این واحد بزرگ صنعتی نیز رفع شد و طرح توسعه آن در حال اجرا است که حدود 120 شغل جدید به طور مستقیم ایجاد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا صفاری بیان کرد: در حال حاضر 224 واحد صنعتی و تولیدی در این شهرستان دارای پروانه بهره برداری هستند که به دلیل وجود مشکلاتی چون کمبود نقدینگی و رکود بازار نمی توانند با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند.
وی ادامه داد: در صورتیکه مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی رفع شود و با تمام ظرفیت به تولید خود ادامه دهند، بیش از پنج هزار تن همانند گذشته در این حوزه مشغول به کار خواهند شد.
صفاری ابراز امیدواری کرد: با حمایت جدی دولت تدبیر و امید از بخش صنعت، تلاش مجدانه نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان و ورود جدی بخش خصوصی، در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی و رونق بخش صنعت ملایر خواهیم بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار