نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. بهمن 1395 - 19:31   |   کد مطلب: 21588
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بيان اينكه طبق بند 16 سیاست‌های کلی انتخابات، دخالت تمام دستگاه‌های اجرایی، قوای‌ سه‌گانه و نیروهای مسلح در انتخابات ممنوع شده است، گفت: برخي مسوولان طوري اظهار نظر مي‌كنند که این ممنوعیت صرفاً مربوط به نیروهای مسلح است و جهت‌دهی را هم به سوي سپاه و بسیج می‌برند!.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ سردار غلامعلی ابوحمزه پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان با محوریت نقش رسانه‌ها در بصیرت‌افزایی و روشنگری جامعه، اظهار کرد: معتقدیم باید تعامل بین رسانه و بسیج و سپاه بیشتر شود.

وی رسانه را پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان و منعکس‌کننده واقعیت‌ها دانست و افزود: علاوه بر اینکه موضوعات و مسائل باید به شکل تخصصی طرح شود، مجموعه سپاه به دنبال این اس که کمک حال رسانه‌ها باشند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با گریزی به مأموریت‌های سپاه، دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن را اصلی‌ترین موضوع دانست و افزود: سپاه در هر عرصه‌ای که انقلاب نیاز داشته باشد ورود کرده و خواهد کرد.

وی مقابله با تهدیدات سخت توسط تیپ 32 انصارالحسین(ع) و انجام مأموریت‌هایی در غرب کشور و جبهه مقاومت را یکی از وظایف سپاه عنوان کرد و ادامه داد: ماموریت دوم مقابله با تجهیزات نیمه‌سخت در عرصه امنیتی و اطلاعاتی است.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه مقابله با تهدیدات نرم در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مأموریت دوم تعیین شده است که سپاه در این حوزه‌ها ورود می‌کند، تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی و عمق‌بخشی داخلی به منظور نهادینه کردن هنجارهای نظام و انقلاب در بدنه جامعه را از دیگر مأموریت‌ها عنوان کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان یادآور شد: نیروی قدس عمق‌بخشی خارجی را به عنوان وظیفه ششم به عهده دارد که بحث مستشاری در بلاد اسلامی از جمله در سوریه و عراق از این موارد است.

وی اقدامات سپاه را برگرفته از تدابیر رهبری دانست و با بیان اینکه مصر به تعامل و همکاری با تمام دستگاه‌های استان هستیم، بر لزوم انتقاد سازنده و بیان نقاط ضعف و قوت تأکید کرد.

سردار ابوحمزه با انتقاد به اینکه در برخی از سخنرانی‌هایش، فقط نقاط ضعف عنوان می‌شود، گفت: بنده در تمام صحبت‌هایم به دور از جناح‌بندی سیاسی نسبت به بیان نقاط قوت و ضعف اقدامات مسوولان ورود کرده‌ام و کسی نمی‌تواند مصداقی بیاورد که از فرد و یا جریان خاصی حمایت کرده باشم زیرا نگاه سپاه تعامل با دستگاه‌ها برای پیشبرد امور انقلاب اسلامی است.

وی هدف از نقد را ارائه راهکار تثبیتی برای نقاط قوت و رفع نقاط ضعف دانست و با بیان اینکه برای برون‌رفت از ضعف‌ها، می‌توانیم به دستگاه‌ها کمک کنیم؛ خواستار توجه به این مهم شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در ادامه پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان با حضور وزیر و یا معاونان وزیر را کار خوب دولت یازدهم دانست و افزود: ما علاوه بر اینکه نقاط قوت را مطرح می‌کنیم از نقاظ ضعفی مانند حقوق‌های نجومی نیز نمی‌گذریم زیرا باید در بیان مطالب جانب عدالت را رعایت کرد.

وی در ادامه مراقبت از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی را یکی از نکات مهم برشمرد و با اشاره به اینکه همه در این زمینه مسؤول هستیم، به تشریح نقش سپاه در بصیرت‌افزایی پرداخت.

سردار ابوحمزه در این زمینه با بیان اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم اما سخنان برخی از مسؤولان جالب است، گفت: اینها چندین بار در سخنان خود عنوان کرده‌اند که سپاه شرعاً و قانوناً حق ورود به انتخابات را ندارد.

وی به تبیین و تشریح این مطلب پرداخت و گفت: در بند 16 سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبری بر ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان تأکید شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تأکید کرد: طبق این بند دخالت تمام دستگاه‌های اجرایی، قوای‌ سه‌گانه و نیروهای مسلح در انتخابات ممنوع شده و این موضوع فقط مربوط به نیروهای مسلح نیست.

وی بیان کرد: در برخی از جلسات و نشست‌ها بعضی از مسؤولان و حتی رسانه‌ای‌ها به گونه‌ای صحبت می‌کنند که این ممنوعیت صرفاً مربوط به نیروهای مسلح است و در اظهارات خود نیروهای مسلح را طوری جلوه می‌دهند که  جهت‌دهی ذهن به سوی سپاه و بسیج می‌رود.

سردار ابوحمزه ادامه داد: جالب‌تر اینکه همین مسؤولان عنوان «مشکل‌دار بودن این قضیه با استفاده از شرع» را مطرح می‌کنند در صورتی که آنها در جایگاهی نیستند که شرعی بودن یا نبودن آن را مشخص کنند، هرچند ما به ممنوعیت دخالت گروه‌های تعیین شده در بند 16 سیاست‌های ابلاغی رهبری در خصوص انتخابات اذعان داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش از رسانه‌ها خواست در مقابل افرادی که به صورت نیمه‌کاره مطالبی را در این زمینه عنوان می‌کنند، مطالبه‌گری داشته باشند و بگویند که دستگاه‌های اجرایی هم بنا به این بند در دخالت در انتخابات منع شده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه سپاه و بسیج به دنبال ارائه تحلیل دقیق به جامعه و ارتقای سطح آگاهی و بنیش سیاسی مردم است، تأکید کرد: بدانید سیاست‌ها و تدابیر سپاه و بسیج به عهده فرمانده سپاه بوده و تدبیر و مواضع این مجموعه را او مشخص می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ما در سپاه و بسیج نگاه به تقسیم‌بندی‌های سیاسی ـ جناحی موجود در کشور نیست، یادآور شد: نگاه ما معطوف به دیدگاه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که گروه‌ها را به سه بخش «انقلابی»، «غیر انقلابی» و «معاند و دشمن انقلاب» تقسیم کرده‌اند که در همین راستا باید نسبت به تبدیل نیروهای غیر انقلابی به انقلابی تلاش شود.

سردار ابوحمزه به دنبال اظهار نظر تعدادی از اصحاب رسانه مبنی بر تعامل خوب او با رسانه‌ها گفت: مقید هستیم که باید به رسانه‌ها با هر دیدگاه و خط مشی سیاسی پاسخگو باشیم زیرا نگاه سپاه و بسیج فراتر از تقسیم‌بندی‌های سیاسی معمول بوده و در پی بصیرت‌افزایی است.

وی در پاسخ به درخواست برخی از اصحاب رسانه برای تعامل بیشتر با رسانه‌ها، تأکید کرد: سال گذشته به شخصه در دفتر تعدادی از رسانه‌ها حضور یافتم و امسال نیز معاون هماهنگ کننده و مدیر روابط عمومی سپاه در دفاتر حضور می‌‌یابند که در صورت امکان، برای من هم افتخاری است در رسانه‌ها حضور یابم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه رسانه‌ها مستقل هستند و سپاه هیچ گاه به دنبال دادن خط فکری به آنها نبوده است، گفت: البته استفاده از نظرات سازنده اصحاب رسانه و برقراری تعامل بین سپاه و این مجموعه همیشه در برنامه بوده و هست.

وی رمز موفقیت رسانه‌ها در کار را محور قرار دادن دیدگاه‌ها و نظرات امام راحل و رهبری دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها با هر سلیقه، دیدگاه، نگاه و برداشتی با اصل قرار دادن نظرات امام راحل و رهبری می‌توانند موفق شوند زیرا مردم حرفی را که از زبان ولایت جاری شود را می‌پذیرند.

سردار ابوحمزه به نکته‌ تأکیدی از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن تأکید دارند که باید دلسوزان انقلاب در رسانه‌های مکتوب، غیر مکتوب، فضای مجازی و... به دنبال تحقق این هدف باشند.

وی مقابله با نفوذ را نکته دیگر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب برشمرد که باید جدی گرفته شود و تصریح کرد: تقویت روحیه استکبارستیزی و تببین مواضع دولتمردان آمریکا از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه معتقدم ترامپ و اوباما فرقی با یکدیگر ندارند و در استراتژی و راهبرد یکی هستند، یادآور شد: باید جریان استکبار با محوریت آمریکا به عنوان دشمن شماره یک کشور تبیین شود.

وی با اشاره به مواضع خصمانه صهیونیست و انگلیس، تأکید کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) چندین بار برای عنوان «خبیث» را برای انگلیس به کار بردند که باید نسبت به این امر توجه داشت.

سردار ابوحمزه در ادامه توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی را خواستار شد و در پاسخ به درخواست برخی از اصحاب رسانه مبنی بر حمایت از رسانه‌ها در شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: در بحث در شورای فرهنگ عمومی استان در جلسات قبل هم گفتم باید از رسانه‌ها حمایت کنیم اما حمایت منوط به درخواست شما است.

وی خواستار انجام کار فرهنگی به صورت جدی شد و بیان کرد: هماهنگ کردن مجموعه دستگاه‌ها در بحث فرهنگی نیاز به فرهنگ‌سازی و ایجاد باور دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه منشور فرهنگی استان آماده شد و تا مراحلی نیز پیش رفت اما متوقف شد، اظهار داشت: باید در قالب یک چارچوب مشکلات فرهنگی حل شود.

وی با تأکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در تمام ابعاد آن، یکی از مطالبات رهبری را بیان این موضوع دانست که اگر می‌خواهیم در زمین دشمن بازی نکنیم نیاز به بصیرت داریم.

سردار ابوحمزه کالبدشکافی اتفاقات گذشته را یک ضرورت دانست و بیان کرد: کالبدشکافی فتنه 87 و 88 ضروری است چرا که فتنه 88 لطمه و ضربه‌ای بود که باید آن را یادآوری کرد که مجدد دچار آن نشویم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت گفت: فرمانده کل سپاه برای رونمایی این چهار کتابی که مورد تقریظ رهبری قرار گرفته‌اند، در حسینیه امام(ره) حضور خواهد یافت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان در پایان بر لزوم توجه به جبهه مقاومت و حمایت از آن تأکید کرد و امنیت امروز کشور را مدیون مدافعان حرم دانست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار