نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. بهمن 1395 - 7:42   |   کد مطلب: 21498
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: شهرداریها و نهادهای نظارتی در نخستین گام و پس از آن قوه قضاییه باید با تخلفات ساختمانی و سازه‌های ناایمن برخورد کنند.

به گزارش ملایری هامحمد کاظمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح درخواست رئیس قوه قضاییه از دادستان‌های کشور جهت ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری، گفت: در صورتی که شکایتی از سوی دستگاه‌ها یا سایر افراد درمورد ناایمن بودن سازه‌ها به مراجع قضایی ارجاع شود، پیگیری‌ها صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نهادهای نظارتی، شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی باید در مرحله نخست تخلفات ساختمانی و وضعیت ایمنی سازه‌ها را بررسی کنند در غیر این صورت می‌توان آنان را تحت تعقیب قرار داد.

وی معتقد است: مراجع کارشناسی در نخستین گام باید ناایمنی سازه‌ها را اعلام کنند، پس از آن دستگاه قضا می‌تواند ورود پیدا کند، ضمن آنکه رسیدگی به این نوع تخلفات نیازمند ایجاد شعبه‌های تخصصی قضایی نیست.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآور اینکه قوه قضاییه کارشناس مباحث ساختمان‌سازی، کیفیت مصالح و ساخت و رعایت اصول مهندسی ندارد، گفت: بر همین اساس دستگاه‌هایی مربوطه باید نسبت به تخلفات ساختمانی جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی ورود پیدا کنند اما قوه قضاییه موظف به برخورد با متخلفان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت آیت الله آملی لاریجانی از دادستان های سراسر کشور خواست که در چارچوب قوانین و مقررات، از ایمن سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری در کلان شهرها، شهرستان ها و حتی روستاها به صورت جدی حمایت کنند و به اجرایی شدن مصوبات مراجع ذیربط کمک کنند./

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار