نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. بهمن 1395 - 11:48   |   کد مطلب: 21469
سخنگوی شورای شهر ملایر گفت: با توجه به وضعیت بازار و سیم‌کشی‌های متعدد و ناایمن باید هرلحظه منتظر حادثه پلاسکو در بازار ملایر بود.

به گزارش ملایری‌ها؛ اکبر هاشمی در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به وضعیت آتش‌نشانی شهر ملایر بیان کرد: با توجه به امکانات موجود در آتش‌نشانان ملایر از جان خودشان در حوادث مایه می‌گذارند.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو در تهران بیان کرد: یک حادثه در شهر آبروی همه شهر را تحت شعاع قرار داده همان‌گونه که اتفاق تهران همه مسئولان را زیر سؤال برده است.

سخنگوی شورای شهر ملایر با شاره به کمبود امکانات در آتش‌نشانی بیان کرد: آتش‌نشانی ملایر در ده سال گذشته استخدامی نداشته است و نیروهای شهرداری به آنجا جابه‌جاشده‌اند که فقط شش ماه آموزش‌دیده‌اند.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی امکان جذب نیرو وجود نداشته و بحث جذب آتش‌نشان در سال آینده در دستور مار قرارگرفته است.

هاشمی وضعیت بازار ملایر را ازنظر ایمنی بسیار پایین عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت بازار و سیم‌کشی‌های متعدد و ناایمن باید هرلحظه منتظر حادثه تهران در بازار ملایر بود.

 وی گفت: وضعیت ایمنی بازار افتضاح است و تا عید 96 دستور ساماندهی بازار داده‌شده است و هر دستگاهی که در این امر کوتاهی کند مقصر است.

عضو شورای شهر ملایر گفت: در بازار هیچ امکانات ایمنی نبوده و حتی ماشین آتش‌نشانی نمی‌تواند وارد بازار شود و ایمنی بازار ملایر صفر است.

وی تأکید کرد: اگر به وضعیت بازار رسیدگی نشود مجبور بوده از اجبار استفاده کنیم و وضعیت سیم‌کشی‌های بازار باید ساماندهی شود.

هاشمی گفت: ساختمان‌های تجاری شهرستان نیز دارای ایمنی پایینی بوده و تا پایان شش ماه نخست سال آینده باید تعیین تکلیف شده و باید به وسایل ایمنی مجهز شوند.

وی گفت: ماشین آتش‌نشانی تقریبا به 20 درصدشهر ملایر دسترسی ندارد و علی رقم امکانات جذب‌شده نیاز بوده که امکانات بیشتری برای آتش نشانان ملایر جذب شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما