نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. بهمن 1395 - 11:46   |   کد مطلب: 21468
شهردار ملایر گفت: بعد از کلنگ زنی تقاطع غیر هم‌سطح هیچ بودجه‌ای از خارج از شهرداری به تقاطع تعلق نگرفته و هزینه‌های تقاطع از عوارض مردم پرداخت‌شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ شهردار ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای درآمده‌ای پایدار در شهرداری بیان کرد: اجرای ممیزی املاک برای اولین بار از اولین اقدامات در راستای درآمدهای پایدار شهرداری بود.

وی با اشاره به تهیه سیستم نرم‌افزار جدید املاک شهرستان ملایر بیان کرد: این نرم‌افزار تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری رسیده و با اجرای آن کل مشخصات یک ملک و تمام اطلاعات آن مشخص می‌شود.

شهردار ملایر با اشاره به کاهش درآمد شهرداری از صدور پروانه ساخت بیان کرد: 80 درصد از درامد شهرداری‌های کشور مربوط به درآمدهای ناپایدار است به‌طوری‌که در شهرداری ملایر در سال 90 تعداد صدور پروانه‌های ساخت 562 مورد بوده که این تعداد در سال 94 به 87 مورد رسیده که بیشتر این‌ها نیز نوسازی بوده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت ماهیانه بیش از دو میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری بیان کرد: سالانه بیش از 30 میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری نیاز بوده که با توجه به بودجه 48 میلیاردی امسال شهرداری مبلغ کمی برای کارهای عمرانی و سایر امور باقی می‌ماند.

رضایی با اشاره به مشکلات اجرای تقاطع غیر هم‌سطح میدان انقلاب بیان کرد: تقاطع در اجرا به دو مشکل اساسی برخورد که باعث تأخیر در اجرای آن شد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در اجرای این پروژه بحث تهاتر زمین‌ها با قرارگاه بوده که باعث ایجاد مشکل با اوقاف شده بود که همین مسئله منجر به تغییر در ریاست اوقاف ملایر شد.

شهردار ملایر جابه‌جایی تأسیسات فشارقوی برق را یکی دیگر از دلایل تأخیر تقاطع غیر هم‌سطح بیان کرد و گفت: یک لاین تقاطع غیر هم‌سطح در ایام‌الله دهه فجر افتتاح‌شده و با اقدامات انجام‌شده به دنبال این بوده که دو لاین تقاطع در دهه فجر افتتاح شود.

وی با اشاره به برخی انتقادات به شهرداری درباره حفارهای تمرکز شهر بیان کرد: بر طبق قانون در شهرهای زیر 200 هزار نفر مجوز حفاری‌های شهر به عهده کمیته امور زیربنایی بوده که مسئولیت آن با معاون عمرانی فرمانداری است.

رضایی گفت: شهرداری بابت حفاری‌های انجام‌شده هزینه‌هایی دریافت کرده که در همین راستا اداره آب و فاضلاب ملایر 8 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار است.

وی با اشاره به برخی نارضایتی‌ها بیان کرد: در قانون بیش از 30 وظیفه برای شهرداری‌ها مشخص‌شده است و هر چه دایره وظایف بیشتر بوده نارضایتی‌ها هم بیشتر است.

شهردار ملایر با اشاره به بدهی 8 میلیارد توانی شهرداری ملایر به اداره گاز بیان کرد: این بدهی مربوط به قبل از تصدی من در شهرداری بوده است و قرار بوده که با حق العرض پایاپای شود و در آخرین جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد این مبلغ تقسیط شد و شهرداری ماهیانه 20 میلیون تومان به شرکت گاز پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به تغییر مسئول دفتر سرمایه‌گذاری بیان کرد: دفتر سرمایه‌گذاری در دوران بحران مالی یکی از تدبیرهای اساسی برای جذب بخش خصوصی به شهر بود.

رضایی برگزاری دو همایش سرمایه‌گذاری را از اقدامات مهم در دفتر سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: در برخی امور یک مقدار عجولانه عمل کرده و با توجه به نوپا بودن برخی آزمون‌وخطاها اتفاق افتاد.

وی با اشاره به عدم کمک به شهرداری برای ساخت تقاطع بیان کرد: یک ریال از خارج شهرداری برای تقاطع هزینه نشده است و قبل از سال 92 سه میلیارد تومان برای تقاطع مصوب شده و که فقط 150 میلیون تومان آن تخصیصی داده شد که آن‌هم صرف طرح مطالعاتی شد.

شهردار ملایر گفت: بعد از کلنگ زنی تقاطع غیر هم‌سطح هیچ بودجه‌ای از خارج از شهرداری به تقاطع تعلق نگرفته و هزینه‌های تقاطع از عوارض مردم پرداخت‌شده است.

وی گفت: مبلغ قرارداد با قرارگاه قائم 115 میلیارد ریال بوده که پس از پایان کار میزان دقیق هزینه تقاطع به‌صورت شفاف بیان می‌شود.

  انتهای پیام/

 

دیدگاه شما