نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. بهمن 1395 - 23:26   |   کد مطلب: 21444
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد
افزایش ۳.۱ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات در همدان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از افزایش ۳.۱ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۴ نفر بیش از ۹ ماهه سال گذشته جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم، حبیب معصومی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه روند کاهشی تلفات رانندگی کُند شده است، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کاهش 20 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات لحاظ شده است که با توجه به شرایط کنونی رسیدن به این هدف سخت است.

وی از افزایش 3.1 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در استان خبر داد و افزود: امسال 14 نفر بیش از 9 ماهه سال گذشته جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان بیان کرد: با روندی که در ورود موتورسیکلت و خودرو به ناوگان حمل و نقل مواجه هستیم و تعداد گواهینامه‌های جدیدی که صادر شده است وضعیت بحرانی‌تر در زمینه حوادث رانندگی در پیش داریم.

وی تصریح کرد: با وجودی که در کشور روند کاهش تلفات جاده‌ای در امسال گزارش شده است اما آمار نشان می‌دهد که روش‌های کنترلی 10 سال اخیر دیگر جوابگو نیست و باید روش و برنامه کنترلی جدیدی تدوین شود.

اجرای طرح مروج سلامت در 700 آموزشگاه

معاون آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه حوزه ارتقای سلامت دانش‌آموزی با کمبود اعتبارات داخلی مواجه است، اظهار داشت: امسال بودجه اداره سلامت آموزش و پرورش استان همدان برای مدیریت سلامت 280 هزار دانش‌آموز 100 میلیون تومان بوده است.

عبدالله جعفری افزود: سال گذشته 150 هزار دانش‌آموز ابتدایی استان همدان به صورت رایگان در دو مرحله مورد وارنیش فلوراید دهان و دندان قرار گرفتند که انجام این اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در مطب یک دندانپزشک 100 هزار تومان هزینه در بردارد اما با 30 میلیون تومان این طرح در مدارس جامعه هدف اجرا شد.

وی بیان کرد: طرح مدارس مروج سلامت در 700 آموزشگاه استان همدان در حال اجرا است که نیاز به حمایت ویژه دارد چرا که تعدادی از مدارس فاقد سرویس بهداشتی با تأسی از این طرح برخوردار شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار