نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. بهمن 1395 - 8:53   |   کد مطلب: 21442
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی :
نصب شیرهای هیدرانت در سطح شهر ضروری است
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر تأکید کرد: یکی از نیازهای مبرم شهر ملایر نصب شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی در مناطق پر رفت و آمد و مرکز شهر است.

به گزارش ملایری ها؛ وحید جوادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه دلخراش و جانگذار فروریختن ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان خدوم، اظهار کرد: این حادثه، فاجعه‌ای تلخ بود که هرگز از ذهن مردم بیرون نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار موثق با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادگر جسد 2 تن از آتش‌نشانان فداکار از زیر آوار خارج شده و علاوه بر این یک نفر نیز دیروز به علت شدت درجه سوختگی در بیمارستان جان باخت، افزود: قدیمی بودن این ساختمان، مملو بودن راهروهای پلاسکو از پوشاک و منسوجات و حرارات فوق‌العاده بالای ایجاد شده از جمله عوامل ریزش پلاسکو بود.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر به حضور خودجوش مردم و برگزاری مراسم یادبود شهدای آتش‌نشان پلاسکو، مقابل ایستگاه مرکزی در ملایر اشاره کرد و ادامه داد: جمعی از مردم ملایر و پرسنل سازمان برای قدردانی از زحمات آتش‌نشانان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه پلاسکو با نثار گل و روشن کردن شمع به سوگراری پرداختند.

جوادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی 70 نفر آتش‌نشان در سطح شهرستان، اظهار کرد: یکی از نیازهای مبرم شهر ملایر نصب شیرهای هیدرانت آتش‌نشانی در مناطق پر رفت و آمد و مرکز شهر است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر با بیان اینکه طبق قانون این شیرها باید در هر 100 متر باید نصب شوند، ادامه داد: طی 2 سال اخیر مکاتب فراوانی با شرکت آبفای ملایر انجام شد و امیدواریم هرچه سریع‌تر در مناطق حادثه‌خیز شهر شیرهای هیدارنت آتش‌نشانی نصب شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در ابتدا، وسط و انتهای در بازار ملایر این شیرها نصب شده و در سال گذشته نیز بازسازی شدند، گفت: از آنجایی‌که شیرهای هیدرانت خیابانی به طور مستقیم به شبکه لوله‌های آب متصل می‌شوند بنابراین در صورت بروز حوادث بزرگ آتش‌سوزی، نقش مهمی در اطفای حریق ایفا می‌کنند.

جوادی یکی دیگر از نیازهای مبرم سازمان آتش‌نشانی ملایر را خودروی نردبان دار آتش‌نشانی عنوان و تصریح کرد: با توجه به گسترش و توسعه روزافزون شهر ملایر و احداث ساختمان‌های چند طبقه وجود این خودرو ضروری است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر به نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های انجام شده طی 3 سال اخیر از طریق سازمان مرکزی تهران، سازمان شهرداری‌ها و استانداری نمایندگان سابق مردم ملایر در مجلس اشاره کرد و گفت: قیمت این خودرو بیش از 3 میلیارد تومان است که تأمین این رقم کار دشواری است، از سوی دیگر با توجه به نیاز ملایر به این خودرو، انتظار می‌رود مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم ملایر در مجلس پیگیر تحقق این امر باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار