نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. دى 1395 - 9:12   |   کد مطلب: 21413
مسئول نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به ۶۸۸ بازدید از واحدهای صنفی عرضه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، گفت: ۹ هزار و ۶۸۵ کالای غیر مجاز آرایشی- بهداشتی در همدان معدوم شد.

به گزارش ملایری ها؛حمید شیرازیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هدف اصلی ما کنترل میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی است.

وی با اشاره به کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی، بیان کرد: ما به دنبال هدایت مردم به سمت استفاده درست از لوازم آرایشی و بهداشتی مجوزدار همراه با تائیدیه وزارت بهداشت هستیم.

688 بازدید از واحدهای صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در همدان

شیرازیان با اشاره به موضوع بازدید از واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، افزود: بازدیدهای مستمر از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی انجام می‌شود که آموزش لازم در زمینه لوازم مجاز و غیر مجاز در این بازدیدها انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 9 هزار و 685 قلم کالای غیر مجاز آوری و معدوم شده، عنوان کرد: امسال با بازدیدهای انجام شده از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی  9 هزار و 685 قلم کالای غیر مجاز جمع‌آوری و معدوم شد و این در حالی است که محصولات مجاز و دارای پروانه که وارد بازار می‌شوند توسط علوم پزشکی آزمایش شده که مجوز ورود بهداشتی بر روی کالاها درج شده است.

کارشناس مسئول نظارت بر مواد خوراکی و بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: اگر محصولی از سوی سازمان کاشفی نظیر نیروی انتظامی و اتاق اصناف به ما ارجاع داده شود، کنترل‌هایی بر روی محصولات ارجاع شده انجام‌ می‌شود.

قاچاق چمدانی لوازم آرایشی/ فروش کالاهای بدون ماهیت توسط دست‌‌فروش‌ها

وی با اشاره به موضوع قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، بیان کرد: وجود کالای قاچاق در بازار روند ناپایداری دارد و این مشکل در یک یا دوماه یا سال حل نمی‌شود چرا که کسانی هستند که مشغول به قاچاق کالا به صورت چمدانی و فروش آن در اقوام و اطرافیان هستند که میزان این اقلام قاچاق در بازار قابل اندازه گیری نیست.

کارشناس مسئول نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی علوم پزشکی همدان با اشاره به فروش لوازم آرایشی، بهداشتی، پوشاک و غیره، اظهار داشت: کالاهای فروشی از سوی دست‌فروشان کاملا بدون ماهیت و مجوز است و این امر از وظایف شهرداری است چرا که نظارت ما فقط بر فروشگاه‌ها و مراکز توزیع کننده کالاها، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی است.

شیرازیان با اشاره به بحث اطمینان از خرید کالا، بیان کرد: راه‌اندازی سامانه ردیابی، رهگیری و اصالت کالاهای سلامت محور توسط معاونت غذا و دارو روشی است که اطمینان لازم را از سلامت و صحت کالا حاصل می‌کند.

وی افزود: برچسب‌هایی مبنی بر اصالت و سلامت بر روی کالاها نصب می شود و افراد با خراشیدن بخشی از برچسب و ارسال کد 16 رقمی به سامانه پیامکی و یا با مراجعه به سایت معاونت غذا و دارو می‌توانند از صحت کالای خود مطمئن شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار