نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. دى 1395 - 10:52   |   کد مطلب: 21406
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: خود مراقبتي موضوعي بسيار پيشگيرانه در زمينه بیماری‌های مزمن است و اين امر در مورد بسياري از بیماری‌هایی موثر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعيد کتابی در کارگروه سلامت و امنیت غذايي يکی از خصوصيات طرح تحول نظام سلامت را گستردگی و جامع بودن آن دانست و اظهار داشت: اين طرح کاملاً کارشناسی شده و با حجم بالا و زواياي مختلفی که دارد خوشبختانه به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به فعاليت کلینیک های تخصصی، ساخت اورژانس و خانه‌های بهداشت و درمانی در سطح روستاها افزود: با اجرای این پروژه‌ها بهداشت در سايه درمان قرارگرفته و با اهمیت به آن هزینه‌های درمانی کمتری خواهيم داشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر خود مراقبتی را موضوعي بسيار پيشگيرانه در زمینه بیماری‌های مزمن دانست و ادامه داد: اين امر در مورد بسياري از بیماری‌هایی که می‌تواند فرد به آن مبتلا شود کمک می‌کند.

مدير شبکه بهداشت و درمان نیز خود مراقبتي را يکي از الزامات طرح تغيير تحول سلامت عنوان کرد و گفت: پزشک خانواده، بیمه‌ها و حاشیه‌نشینی از مسائل مهم اين طرح است.

محسن ترکاشوند افزود: در زمينه بهداشت و حاشیه‌نشینی شهرستان ملاير 49 نفر نيرو تحت عنوان مراقبت سلامت و سه پايگاه در مناطق فراموش‌شده شهر مانند 16 متري و امامزاده عبدالله(ع) که احساس خطر بيشتری شده خدمت‌رسانی شده است.

وي افزود: اگر بتوانيم خود مراقبتی را ازلحاظ علمی ياد بگيريم کمتر دچار بیماری‌های مزمن می‌شویم.

مدير شبکه بهداشت و درمان با بيان اينکه خود مراقبتی هدف‌دار و مسئولانه است اضافه کرد: شایع‌ترین علت نابينايی در جهان ديابت است که با انجام طرح خود مراقبتی بايد ياد بگيريم که چگونه با اين بيماري رفتار کنيم.

ترکاشوند با اشاره به چهار محور برنامه‌ریزی در سازمان‌ها و در زمينه طرح تحول سلامت و خود مراقبتی افزود: تغذيه، فعاليت فيزيکي، ترک سيگار و مدیریت استرس محورهای اساسی اين طرح است که با ورود دستگاه‌های اجرايي به اين طرح علاوه بر دخيل شدن فرد، خانواده و جامعه را نيز تحت آموزش قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار