نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. دى 1395 - 8:17   |   کد مطلب: 21402
مدير شركت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان خبر داد
ايجاد يك گلخانه كشت بافت در ملاير
مدير شركت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان با بيان اينكه اكثر گلخانه‌های ایجادشده در مجتمع‌های گلخانه‌ای استان سبزي و سيفي توليد مي‌كنند، از ايجاد يك گلخانه كشت بافت در ملاير خبر داد.

به گزارش ملایری ها محمد خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در شهرستان نهاوند دو واحد گلخانه در دست‌ ساخت است، اظهار کرد: 6 مجتمع گلخانه‌ای استان دارای 29 واحد خالی است.

وی با بیان اینکه در صورت اعلام متقاضیان از سوی سازمان جهاد کشاورزی، برای واگذاری با آن‌ها وارد عقد قرارداد خواهیم شد؛ در ادامه در خصوص ساخت گلخانه 25 هکتاری شهرستان نهاوند گفت: این طرح زیر نظر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای نیست و زیر نظر واحد باغبانی جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه کشاورزانی که متقاضی احداث گلخانه تک‌واحدی هستند باید به واحد باغبانی جهاد کشاورزی باید مراجعه کنند، افزود: متقاضیان ایجاد گلخانه به صورت مجتمع، می‌توانند به شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای شرایط و تعریف خاص خود را دارد، با اشاره به معیارهای آن گفت: مجتمع گلخانه‌ای دارای خیابان‌کشی، جدول‌گذاری، آب، برق، گاز و قطعه‌بندی است و یکسری چرخه‌های بعد از تولید دارد.

خدادادی با بیان اینکه اکثر گلخانه‌های ایجادشده در مجتمع‌های گلخانه‌ای استان سبزی و سیفی تولید می‌کنند، اظهار داشت: دو  واحد در ملایر نیز برای تولید گل و کشت بافت درخواست داده‌اند.

وی با بیان اینکه کشت بافت نوعی روش تکثیر بوده که بیشتر برای گل‌های زینتی به‌ کار برده می‌شود، ادامه داد: برخی از گل‌ها باید از خارج وارد شده و عاری از ویروس باشند که کشت بافت بهترین روش تکثیر آن‌ها از نظر صرفه‌جویی در زمان و کیفیت است چراکه این گل‌ها کاملاً شبیه پایه مادری هستند.

مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان افزود: شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای آماده همکاری با کشاورزان دارای آب و زمین است تا برای احداث مجتمع گلخانه‌ای وارد مذاکره و همکاری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار