نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. دى 1395 - 8:14   |   کد مطلب: 21400
مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی کلینیک‌ ترک سیگار در مرکز آموزشی درمانی فرشچیان (سینا) برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛ علی گودرزی در کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از ثبت مراکز مجوزدار ترک اعتیاد در سامانه ثبت اطلاعات مراکز درمان سوء مصرف مواد ایران (آیداتیس) خبر داد و اظهار داشت: ثبت اسامی افراد تحت پوشش در هر مرکز به منظور ساماندهی امور توزیع دارو مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به انجام 137 مورد بازدید از مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی در استان همدان، بیان کرد: در این بازدیدها، تذکر شفاهی، کتبی، تعلیق دو ماه، تعلیق سه ماه و بیشتر، تعطیلی موقت داده شده که با درایت انجام شده، مورد لغو مجوز نداشتیم.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از پایان دور نخست بازدیدها بر اساس ابلاغ وزارت متبوع خبر داد و افزود: منتظر دریافت دستور از وزارت بهداشت برای انجام دور دوم بازدیدها هستیم.

وی نتایج پایش انجام شده از نحوه فعالیت مراکز ترک اعتیاد را مطلوب توصیف کرد و گفت: بر اساس این ارزیابی، مراکز ترک اعتیاد استان رتبه‌بندی شده‌اند و با شناسایی نقاط ضعف، برای رفع آنها تلاش می‌شود که در این باره، نبود مسئول فنی و عدم تأمین نیروی انسانی در این مراکز، از جمله مشکلات است.

گودرزی با تأکید بر اهمیت آموزش، از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی برای پزشکان در امسال خبر داد و افزود: کارگاه آموزشی سه روزه برای روانشناسان مراکز ترک اعتیاد با همکاری گروه روانپزشکی دانشگاه با هدف تقویت سیستم مشاوره در مراکز ترک اعتیاد به منظور ماندگاری ترک برگزار شد.

وی از برخورد با مراکز توزیع داروی غیرمجاز در استان با همکاری معاونت درمان و غذا و داروی دانشگاه و سازمان‌های مرتبط خبر داد و عنوان کرد: براساس گزارشات میدانی، وضع استان در این زمینه نسبت به گذشته، بهتر شده است.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بر برنامه‌ریزی در رابطه با جمع‌آوری، ساماندهی و هدایت معتادان به مراکز ترک اعتیاد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، انتخاب شرکت‌های موسس مراکز ترک اعتیاد بر اساس مناقصه و داشتن صلاحیت، وجود مراکز متادون ضمیمه در مراکز ترک اعتیاد تأکید کرد.

وی همچنین نسبت به کیفی‌سازی ارائه خدمات روانشناسی در مراکز ترک اعتیاد تأکید کرد و گفت: تعرفه بیمه برای ترک اعتیاد نیز باید براساس نظر اعضای کمیته و نمایندگان بیمه‌های خصوصی و پایه تعیین شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار