نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1395 - 22:03   |   کد مطلب: 21391
مدير اداره مكانيزاسيون جهاد كشاورزي استان همدان خبر داد
جذب 16 درصدي تسهيلات مكانيزاسيون كشاورزي در همدان/ معرفي 1850 پرونده به بانك
مدير اداره مكانيزاسيون جهاد كشاورزي استان همدان گفت: از ابتداي سال تاكنون از 52 ميليارد و 200 ميليون تومان سهم استان در تسهيلات مكانيزاسيون كشاورزي حدود 16 ميليارد تومان جذب‌ شده است.

به گزارش ملایری ها؛ اکبر راستار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه خط اعتباری مکانیزاسیون از سال 92 پیگیری شده است، اظهار کرد: امسال برای چهارمین سال اعتبار مکانیزاسیون در کشور انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 اعتبار تسهیلات مکانیزاسیون در کل کشور 750 میلیارد تومان و سهم استان 36 میلیارد تومان بود، ادامه داد: در سال 93 در اعتبار مکانیزاسیون در کل کشور 800 میلیارد و سهم استان همدان 41 میلیارد بود.

مدیر اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در سال 93 مبلغ 41 میلیارد تومان سهم استان در تسهیلات مکانیزاسیون بوده که 44 میلیارد تومان و بیشتر از سهم استان جذب شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبار مکانیزاسیون کل کشور یک‌هزار میلیارد تومان و سهم استان 50 میلیارد تومان بود، ادامه داد: امسال تسهیلات مکانیزاسیون کشور یک‌هزار و 200 میلیارد تومان بوده و سهم استان همدان 52 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام‌ شده است.

راستار تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون از 52 میلیارد و 200 میلیون تومان سهم استان در تسهیلات مکانیزاسیون حدود 16 میلیارد تومان جذب‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه بقیه پرونده‌ها در بانک در دست اقدام است و تا پایان سال جذب تسهیلات مکانیزاسیون بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: کل معرفان استان همدان در سال جاری به بانک یک‌هزار و 850 پرونده بوده است.

مدیر اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ شده امسال 50 تا 60 درصد از سهم استان در اعتبارات مکانیزاسیون جذب شود، افزود: در سال‌های گذشته حدود 130 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون جذب‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه 27 هزار تراکتور و 812 کمباین در سال‌های گذشته در استان همدان جذب‌ شده است، ادامه داد: ادوات و تجهیزات دیگری هم در استان جذب‌ شده و اکنون از این نظر اشباع‌ شده‌ایم.

راستار با بیان اینکه امسال قصد داریم تسهیلات مکانیزاسیون را در زمینه های جدیدی از جمله مرغداری‌ها، پرورش قارچ، گلخانه‌ها و ... جذب کنیم، افزود: مکانیزاسیون یکی از مؤلفه‌های مهم در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد و راندمان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار