نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. دى 1395 - 23:55   |   کد مطلب: 21383
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان خبر داد
برگزاری دوره مدون بازآموزی طب کار براي 50 درصد از پزشكان عمومي همدان
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان از برگزاری دوره مدون بازآموزی طب کار براي 50 درصد از پزشكان عمومي همدان خبر داد.

به گزارش ملایری ها؛ حسینعلی نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از برگزاری دوره مدون بازآموزی طب کار در دانشگاه علوم پزشکی همدان همدان خبر داد و اظهار کرد: گروه هدف برگزاری این دوره پزشکان عمومی هستند.

وی گفت: این دوره به منظور ارتقای آگاهی و سطح معلومات پزشکان عمومی مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان‌های تابعه و پزشکان بخش خصوصی در زمینه بهداشت حرفه‌ای و همچنین بیماریابی و تشخیص بهنگام بیماری‌های شغلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات سیستم بهداشتی انجام معاینات بدو استخدام و حین کار کارگران شاغل در صنعت است، گفت: طبق این جریان در راستای جلوگیری از بیماری‌های ناشی از کار، کارگران باید سالیانه یک بار مورد معاینه قرار گیرند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر این اقدام عمدتاً در بخش خصوصی اتفاق می‌افتد، افزود: در طرح تحول سلامت دیده شده که پزشکانی که به عنوان پزشکان خانواده و بیمه روستایی جذب می‌شوند، خود موظف هستند معاینات کارگران جمعیت زیر پوشش را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای انجام این معاینات پزشکان عمومی که تخصص ندارند یک دوره 25 ساعت بازآموزی طب کار می‌بینند، گفت: در سطح استان با برنامه‌ریزی انجام شده، در مرحله نخست 50 درصد پزشکان دوره دیدند که در ماه آینده نیز برای 50 درصد مابقی پزشکان دوره بازآموزی طب کار برگزار می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه پزشکان پس از طی دوره بازآموزی طب کار مجاز هستند معاینات کارگران جمعیت منطقه خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در این دوره مدرسان رفرانس کشوری به مدت 25 ساعت پزشکان شاغل را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار