نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. دى 1395 - 8:41   |   کد مطلب: 21366
نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با هشدار نسبت به ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور از ضعف نیروی انتظامی در برخورد با این افراد انتقاد کرد.

به گزارش ملایری‌ها محمد کاظمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور مسائل امنیتی و سیاسی زیادی را برای کشور به دنبال دارد، تصریح کرد: این افراد به دلیل نداشتن پروانه کار، کارت اقامت و اسناد هویتی ممکن است برخی از آسیب ها را در کشور  وارد کنند این در حالی است که امکان شناسایی آنها مقدور نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور، ادامه داد:  بارها در پرونده‌های جنایی شاهد بودیم اتباع بیگانه غیرمجاز مرتکب قتل شده و به راحتی از کشور خارج شدند که به دلیل نداشتن اسناد هویتی هیچ رد پایی از خود باقی نگذاشتند و پرونده ها همچنان بلاتکلیف مانده است.

 

تاکید بر لزوم تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود آزادانه و غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود آزادانه و غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های نظامی و امنیتی باید نهایت اهتمام خود را برای تقویت مرزها داشته و اجازه ندهند اتباع بیگانه با ورود غیرقانونی مشکلات امنیتی، سیاسی و بهداشتی را برای کشور به وجود آورند.

کاظمی از اشغال مشاغل کشور توسط اتباع بیگانه غیرمجاز انتقاد کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیکاری مهمترین بحران کشور است این در حالی است که کارفرمایان متخلف بدون توجه به قانون به راحتی اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه بدون پروانه کار می کنند.

 

در قانون مجازات قابل توجهی برای برخورد با کارفرمایان متخلف پیش بینی شده است/ انتقاد از بی توجهی به قانون

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مماشات دستگاه ها در برخورد با کارفرمایان متخلفی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند، تصریح کرد: متاسفانه در این رابطه ضعف داریم و گاهی با زدوبندهایی به ویژه در برخی استان ها از این اتباع در مشاغل کشور استفاده می شود در حالی که در قانون مجازات قابل توجهی برای برخورد با کارفرمایان متخلف پیش بینی شده اما به این موضوع توجهی نمی شود.

 

ضعف نیروی انتظامی در برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز به روشنی مشهود است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ضعف نیروی انتظامی در برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز به روشنی مشهود است، افزود: در رابطه با برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم بلکه مشکل و ضعف در برخورد قانونی داریم./

پایان پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار