نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. دى 1395 - 14:00   |   کد مطلب: 21327
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: شناخت میراث و ارزش‌های فرهنگی یکی از راه‌های اصلی گسترش فرهنگ بوده و همین مسئله از مهم‌ترین دلایل برگزاری هفته فرهنگی ملایر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعید کتابی در نشست سیاسی فرهنگیان ملایر با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته فرهنگی در جمع فرهنگیان ملایر اظهار داشت: این موضوع به فال نیک گرفته‌شده چراکه آموزش‌وپرورش و معلمین قشر واقعی فرهنگی بوده و تأثیر زیادی در جامعه دارند.

وی افزود: در هفته فرهنگی بیش از 300 برنامه در نظر گرفته‌شده که از امروز در سطح شهرستان آغازشده و  گستره این برنامه‌ها در شهر و روستاهای شهرستان بوده  و تمام ادارات درگیر برگزاری این مراسم در موضوعات متنوع هستند این هفته هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر با اشاره به ‌پیش‌بینی برگزاری 350 برنامه در هفته فرهنگی بیان کرد: فرهنگ در آموزش‌وپرورش نقش مهم‌ترین داشته و قطعاً فرهنگ با آموزش انتقال پیداکرده و نقش آموزش‌وپرورش در انتقال فرهنگ بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در انتقال فرهنگ غنی و جلوگیری از انتشار فرهنگ غلط بیان کرد: همان‌گونه که فرهنگ غنی باعث خوشبختی و پیشرفت جامعه بوده فرهنگ غلط باعث تباهی جامعه می‌شود.

کتابی گفت: معلمین یکی از اثرگذارترین افراد در انتقال فرهنگ بوده و این مسئله با  این برنامه‌ریزی توجه مدیران در این بحث مؤثرتر می‌شود.

وی شناخت میراث و ارزش‌های فرهنگی را یکی از راه‌های اصلی گسترش فرهنگ در جامعه عنوان کرد و گفت: شناخت میراث و ارزش‌های فرهنگی از مهم‌ترین دلایل برگزاری این هفته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: ملایر یکی از شهرهای فرهنگی استان و کشور بوده و وجود فرهیختگان و افتخارآفرینان فرهنگی یکی از دلایل اصلی این ادعا است.

وی گفت: در گسترش این فرهنگ و شناخت ارزش‌های فرهنگی همه نقش داشته و باید تمامی فرهنگ‌ها در شهرها و روستاها دیده شوند.

کتابی نقش آموزش‌وپرورش را در انتقال فرهنگ و شناخت شدن ارزش‌های فرهنگی بسیار مهم تلقی کرد و افزود: آموزش پرورش و مدارس با توجه به بحث‌های تربیت شهروندان فعال و اجتماعی کردن دانش آموزان می‌تواند نقشی مؤثر در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: انتقال ارزش‌ها و اخلاقیات و اعتقادات  جامعه ازجمله مهم‌ترین مواردی بوده که در آموزش‌وپرورش باید به آن توجه شده و باید در این زمینه فعال‌تر باشند.

کتابی با اشاره به تفاوت‌های سیاسی‌کاری باکار سیاسی بیان کرد: ما اعتقادی به سیاسی‌کاری نداشته و باید دانش آموزان را باتربیت سیاسی و وظایف سیاسی آشنا کنیم.

وی جامعه‌پذیری سیاسی را از دیگر وظایف آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: جامعه‌پذیری سیاسی یعنی که مفهوم آن آشنایی هر فرد با حقوق و وظایف خود است که ما باید دانش آموزان را با این وظایف آشنا کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ایجاد نشاط سیاسی یکی دیگر از وظایف دانشت و بیان کرد: نشاط سیاسی یعنی به‌تمامی افراد جامعه در هر گروه و حزبی اجرای برگزاری مراسم در چارچوب قانون را دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار