نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. دى 1395 - 7:51   |   کد مطلب: 21324
رییس مجمع خیرین ازدواج استان همدان با تاکید بر اینکه ازدواج یکی از مسائل مهم و حیاتی در اسلام است،گفت: اگر پایه و اساس ازدواج بر مبنای اصول اسلام نباشد بی شک با مشکل مواجه خواهیم شد.
به گزارش ملایری ها به نقل از ایسنا؛ اسد الله ربانی مهر در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد افزایش طلاق در جامعه هستیم به طوریکه از هر۴ ازدواج یک طلاق رخ میدهد.
وی تصریح کرد: امروزه ازدواج در جامعه ما با مشکلات اساسی مواجه است که بالا رفتن آمار طلاق یکی از این مشکلات است.
وی با بیان اینکه ۱۸ دستگاه فرهنگی در حوزه ازدواج و جوانان فعالیت دارند، عنوان کرد: اصلی ترین دلیل افزایش طلاق کم کاری این دستگاه ها است.
ربانی مهر با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در جامه نیز تاکید کرد: بهترین سن بای فرزند آوری برای دختران تا ۳۵ سالگی است اما متاسفانه شاهد افزایش سن ازدواج هستیم.
معاون جوانان سازمان ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه تک فرزندی میتواند خطری برای جامعه باشد، یادآور شد: به دلیل اینکه جمعیت جوان سال به سال کاهش یافته شاهد کاهش ازدواج ۶ستیم در صورتیکه اگر ازدواج در سن متعارف خود انجام شود خانواده از فرزند بیشتری برخوردا میشود.
وی کاهش نشاط اجتماعی را از دیگر دلایل کاهش ازدواج دانست و گفت: با بالا رفتن سن ازدواج شاهد افزایش گناه در جامعه شده ایم به طوریکه اگر ازدواج در سن بالا صورت بگیرد زمینه گناه در جامعه بیشتر خواهد شد.
ربانی مهر با بیان اینکه امروزه خانواده ها مساله اشتغال و مسائل مالی جوانان را از دلایل عدم تمایل به ازدواج بیان میکنند، اظهار کرد: همه ازدواج را به مسائل مالی خلاصه نکنید چرا که در گذشته افراد با کمترین مسائل مالی توانستند ازدواج کنند.
 
رییس مجمع خیرین ازدواج استان همدان بیان کرد: مسولان استان باید مساله اشتغال جوانان را اولویت قرار دهند تا بخشی از مشکل جوانان حل شود.
وی با اشاره به اینکه افرادی به خاطر مهریه بالا در زندان به سر میبرند، گفت: امروزه تجربه  و تحقیقات نشان داده که تحت هیچ شرایطی مهریه بالا تضمینی برای ازدواج نیست.
ربانی مهر رقابت خانواده ها در تجمل گرایی را از دیگر مشکلات پیش روی ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: با ایجاد رقابت در تجملگرایی ازدواج جوانان را سخت تر کرده و در نهایت آمار ازدواج کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون تجرد قطعی در کشور وجود دارد که سن آنها بالای ۳۵ سال است‌.
وی با تاکید بر اینکه وجود این تعداد تجرد قطعی در کشور یک بحران است، افزود: خانواده ها و دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه توجه داشته باشند.
معاون جوانان سازمان ورزش و جوانان استان همدان خانواده را مهمترین راه حل مشکلات ازدواج جوانان دانست و گفت:  خانواده باید دز بحث فرهنگسازی ورود کنند و سعی کند زمینه ازدواج جوانان را فراهم سازند.
وی عنوان کرد: انقدر که سایتهای غیر قانونی همسریابی فعالیت میکنند خانواده ها به ازدواج فرزندان خود اهمیت نمی دهند.
ربانی مهر تصریح کرد: اگر خانواده ها زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم کنند بی شک بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره بر نقش دستگاه های فرهنگی در بحث ازدواج ،عنوان کرد: بیش از ۱۸ دستگاه فرهنگی باید در حوزه جوانان عمل کنند و درست نیست که دستگاهی نسبت به وظایف خود کم توجه باشد.
وی تشکل های مردم نهاد و خیریه را از دیگر عوامل موثر در کمک به ازدواج جوانان دانست.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی از سوی مدیران استان در خصوص اشتغال جوانان در حال پیگیری است و امیدواریم به نتیجه برسد و شاهد بیکاری جمعیت فارغ التحصیل در استان نباشیم چرا که هرچه در اشتغال موفقتر عمل شود.
رییس مجمع خیرین ازدواج استان همدان با اشاره به راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده در استان، اظهار کرد: ایجاد این بنیاد اقدام خوب و تاثیر گزاری بوده به طوریکه در ۹ ماهه امسال شاهد کاهش آمار طلاق در استان بودیم.
ربانی مهر با بیان اینکه آموزشهای قبل از ازدواج آموزش کارشناسی شده نیست، افزود: متاسفانه در بحث آموزش های پیش از ازدواج مشکل داریم البته کلاسهایی توسط جهاددانشگاهی تحت عنوان سبک زندگی برگزار می شود که از خانواده ها میخواهیم فرزندان خود را برای حضور در این کلاسها تشویق کنند.
وی یادآور شد : بیش از یکصد وام ازدواج به زوجین توسط خیرین ازدواج داده شده است و ۲۵۰ میلیون تومان از طریق خیرین جمع آوری شده است.
وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی اظهار کرد: خانواده ها نباید اجازه دهند فرزندان کوچک خود از فضای مجازی استفاده داشته باشند.
 
وی با تاکید بر فرهنگسازی در زمینه استفاده از فضای مجازی گفت: امروز پلیس فتا در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است.
 
ربانی مهر با بیان اینکه ریشه بسیاری از طلاق ها ماهواره است، عنوان کرد: دشمن برنامه های جدید با معیارهای جدید تولید گرده و جوانان در معرض این خطر قرار دارند.
 
وی تاکید کرد: تا زمانیکه در پشت بام خانه ها بشقابهای ماهواره وجود دارد شاهد افزایش طلاق خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار