نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. دى 1395 - 14:18   |   کد مطلب: 21317
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام بانکی دنیا بالاترین نرخ سود بانکی متعلق به ایران بوده با توجه تعطیلی بیش از 70 درصد بخش صنعت یکی از اساسی ترین علل تعطیلی این واحدها نرخ سودهای کلان بانکی است.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمد کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ملایر با اشاره بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه اظهار داشت: تصویب برنامه ششم از دو هفته گذشته و در سه شیفت کاری آغاز شده و برنامه در راستای شکوفایی و توسعه کشور و در مبنای آنچه که رهبری به عنوان چشم انداز ترسیم کرده اند در حال تصویب است.

وی گفت: امید است با اجرای برنامه ششم توسعه به کشور به رشد اقتصای هشت درصد رسیده و بتوان مشکلات اساسی مردم و رونق کسب و کار حل کرده  و در بحث‌های اشتغال و رفع بیکاری قدم های موثری برداشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بحث آب و محیط زیست را از مهمترین محورهای برنامه ششم عنوان کرد و گفت: متاسفانه ایران در یک منطقه خشک بوده و کشاورزی باید به سمت بهبود وضعیت کشت و استفاده از سیستم های آب رسانی قطره ای سوق داده شود.

وی با اشاره به نظارت دقیق نماینده های مجلس بر روی برنامه ششم توسعه بیان کرد: نظام تحول سلامت در این برنامه به خوبی دیده شده است و  در خصوص محیط زیست نیز راه کارهای مناسبی در نظر گرفته شده است.

کاظمی با اشاره به تصویب کلیات بودجه سال 96 در مجلس بیان کرد: کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل شده است و پس از بررسی برنامه ششم توسعه بلافاصله کار بررسی بودجه 96 آغاز شده که هر دو نماینده ملایر در کمیسیون تلفیق حضور دارند.

وی با اشاره به سفر روز گذشته وزیر بهداشت به ملایر بیان کرد: از ابتدای دوره نماینده های ملایر به دنبال رفع نیازهای بهداشتی شهرستان بوده و با حضور وزیر بهداشت در ملایر مشکلات مطرح شده و مطالبات خوبی از وزیر دریافت شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقا دانشکده پرستاری، راه اندازی دانشکده پیراپزشکی و پزشکی و پیگیری راه اندازی آنژیوگرافی در ملایر از مهمترین مطالبات در این سفر بود.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری های انجام شده از قبل برای راه اندازی آنژیوگرافی در شهرستان مقامات استان با توجه به نیاز به جراح قلب به آن توجه نکرده که در سفر وزیر بهداشت به ملایر به مقامات استان دستور داده شده که در هفته دوروز از متخصصین قلب استان برای آنژیوگرفی ملایر استفاده شود.

کاظمی گفت: تاسیس بیمارستان 250 تخت خوابی از خواسته های شهرستان با توجه به فرسوده بودن بیمارستان امام حسین(ع) قول آن از وزیر گرفته شده است و امید است بتوانیم مجوز تاسیس این بیمارستان را دریافت کنیم.

* ذوب آهن آلیاژی ملایر دهه فجر بازگشایی می شود

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش صنعت و معدن و مشکلات بخش های تولیدی بیان کرد: واحد ذوب آهن آلیاژی ملایر به لحاظ اشتغال سهم بسزایی در شهرستان داشته و یکی  از اولیوت های مهم بازتولید این واحد کارخانه است که امید است در دهه فجر با حضور معاون اول رئیس جمهور شاهد بازگشایی واحد نورد این کارخانه باشیم.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین گره این کارخانه بحث سرمایه در گردش بوده که در دیداری که به همراه استاندار با مدیرعامل بانک تجارت داشته این مشکل نیز بر طرف شد.

وی گفت: یکی از شرط های راه اندازی مجدد این کارخانه تغییر مدیریت بوده که در همین راستا یکی از مهندسین به نام و خوشنام فولاد کشور به نام آقای سبحانی مدیریت این مجموعه را به عهده خواهد داشت و کلیه اختیارات به وی واگذار می شود.

* سودهای کلان بانکی یکی از دلایل مهم تعطیلی صنایع

کاظمی با اشاره مشکل واحدهای تولیدی با نرخ بالای سود بانکی بیان کرد: در نظام بانکی دنیا بالاترین نرخ سود بانکی متعلق به ایران بوده با توجه تعطیلی بیش از 70 درصد بخش صنعت یکی از اساسی ترین علل تعطیلی این واحدها نرخ سودهای کلان بانکی است.

وی گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث بازنگری در مقررات بانکی در دستور کار بوده و تنها راه گریز کشور از مشکلات اقتصادی اصلاح این سیستم است.

* شوراها باید تخصصی شوند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص پروژه های نیمه کاره شهرستان بیان کرد: با توجه به حضور در کمیسیون تلفیق امید است که این پروژه ها در بودجه 96 به خوبی دیده شوند.

وی با اشاره به وضعیت پروژه ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر بیان کرد: در پیگیری های انجام شده به وزیر ورزش بیان شد که اگر نتوان این پروژه را تکمیل کرد آنچه که ساخته شده است نیز از بین خواهد رفت.

کاظمی گفت: عملکرد شوراهای شهر در کشور موفق نبوده و این شوراها نه تنها باری از روی دوش مردم کم نکرده بلکه اضافه هم کرده اند.

وی افزود: شوراهای شهر باید تخصصی شده چرا که کار شورا مربوط به عمران و آبادانی شهرها بوده و باید از کارشناسان ومتخصصان در شوراها استفاده شود.

* تیم اقتصادی دولت انسجام ندارد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از شوراها درگیر کارهای خصوصی شده و باید با اصلاح قوانین، شوراها را تخصصی کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی کشمش بیان کرد: یکی از گلایه هایی که به دولت داشته در رابطه با بحث خریدهای تضمینی کشمش است.

کاظمی با اشاره به پیگیری شش ماهه خرید تضمینی گندم بیان کرد: در تیم اقتصادی دولت مشکل وجود داشته و بسیاری از مسائل خرید تضمینی با ناهماهنگی همراه می شد و یک انسجام وجود نداشت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت الحاق روستاهای اطراف ملایر به شهر بیان کرد: با توجه به وضعیت مالی و مشکلات حاشیه نشینی در شهرستان ملایر این افزایش حریم شهر فعلا مقدور نیست.

نماینده مردم ملایردر مجلس شورای اسلامی مشکل آب شرب را مهمترین مشکل حال حاض روستاهای شهرستان ملایر دانست و بیان کرد: در دوره ششم مجلس نبود گاز و جاده دسترسی مشکل عمده روستاها بوده و در آن دوره به بیش از 80 درصد مناطق روستایی گاز کشی تعلق گرفت اما امروز آب شرب مشکل عمده روستاهای شهرستان است.

وی با اشاره وجود برخی هجمه ها با توجه به نزدیکی انتخابات بیان کرد: در هر دوره که به انتخابات نزدیک شده همواره طیف رقیب به دنبال برخی بی اخلاقی ها بوده و امروز نیز شاهد همین مسائل هستیم.

کاظمی افزود: هیچ دولتی بدون عیب و نقص نبوده و با انتقادات باید به دنبال اصلاح بود نه اینکه به دنبال تخریب بود.

وی با اشاره به  مسائل پیش آمده بین سرای دو قوه مجریه و قضاییه بیان کرد: اختلاف بین قوا باید در پشت پرده حل شده و به هیچ وجه به صلاح نبوده که این اختلافات علنی شود و از این نظر از  سران این دو قوه گلایه مند هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار