نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. دى 1395 - 21:01   |   کد مطلب: 21315
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 13 هزار و 500 تخت بیمارستانی تحویل‌شده و تا پایان دولت یازدهم این تعداد 21 هزار تخت بیمارستانی می‌رسد.

به گزارش ملایری‌ها؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های نظام تحول سلامت اظهار داشت: برنامه‌ها از سال قبل پیش‌بینی‌شده و عمده کار در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

وی افزود: توسعه شبکه بهداشتی هدف اول ماست و امیدواریم تا پایان دولت کل این شبکه را برای همه ایرانیان مستقر کرده و پرونده الکترونیکی سلامت را کامل کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به قول ایجاد 21 هزار تخت بیمارستانی در کشور اظهار داشت: همان‌گونه که قول داده‌ایم 21 هزار تخت بیمارستانی به سیستم اضافه‌شده که برابر با 15 سال درگذشته است.

وی گفت: تاکنون 13 هزار و 500 تخت تحویل‌شده و تا پایان دولت یازدهم این تعداد 21 هزار تخت بیمارستانی می‌رسد و این در کنار سایر خدمات ر حوزه آموزش است.

هاشمی با اشاره به مشکل کمبود نیروهای متخصص بیان کرد: در کمبود نیروی انسانی بخصوص پزشکان، دندان‌پزشکان و داروسازان بایستی حوصله به خرج داده تا طرح بومی گزینی اجرا شود.

وی افزود: با اجرای طرح بومی گزینی 30 درصد آن به مناطق محروم و شهرهای کم برخوردار اختصاص‌یافته است در آینده مشکلات فعلی را جبران می‌کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: وضع قوانینی که باعث ایجاد محدودیت شده و آزادی‌های شخصی افراد بخصوص جامعه پزشکی را محدود کند به نفع سلامت مردم و به‌ویژه ناطق محروم نیست.

وی افزود: این قوانین باعث شددِ که افراد را به سمت بخش خصوصی سوق می‌دهد و دانشگاه‌ها و مردم مناطق محروم آسیب خواهند دید.

هاشمی گفت: وضع این قوانین و مخالف عدالت است و مردم برای ارائه خدماتی که نیروی متخصص را در اختیار نداریم اجباراً به بخش‌های خصوصی مراجعه کرده و باید چندین برابر قیمت هزینه‌ها را متحمل شوند.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرایی در شهرستان ملایر اظهار داشت: بالغ‌بر 70 پروژه بهداشتی در ملایر در حال اجرا بوده و امروز شاهد بهره‌برداری از تخت‌های ویژه بیمارستان امام حسین بودیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم خدمات مهمی مانند عمل جراحی قلب و سایر اقداماتی که در ملایر انجام نمی‌شود و اهالی ملایر مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند مانند درمان بیماری‌های رادیوتراپی و بیماری‌های سرطانی ظرف یک سال آینده در ملایر دایر کنیم.

وی افزود: در ارتقا آموزش عالی هم‌قدم‌های مؤثری برداشته‌شده و امید است با راه‌اندازی چندین رشته مختلف در حوزه پزشکی افراد خوبی را تربیت کنند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار