نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. دى 1395 - 10:51   |   کد مطلب: 21312
گلایه تولیدکنندگان ملایری از سیستم بانکی
سودهای کلان بانکی، شرکت های تولیدی را به ورشکستگی رسانده است
شرکت های تولیدی ملایر با گلایه مندی از سیستم بانکی دریافت سودها کلان وام ها را از دلایل ورشکستگی شرکت های تولیدی عنوان کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛ نشست مشترک مدیران صنایع تولیدی شهرستان با حضور نماینده بنیاد برکت در استان‌های مرکزی، همدان و لرستان برگزار شد.

بنیاد برکت که در مناطق محروم به مدرسه سازی شهرت داشته  است جدیدا وارد بحث حمایت از صنایع کوچک مشکل دار شده و در صدد است تا با همکاری با این صنایع مشکل تولید را سر وسامان بدهد .

نماینده بنیاد برکت در استانهای مرکزی ،همدان و لرستان از تولید کنندگان خواست تا رزومه شرکت خود را به بنیاد تحویل دهند تا بعد از بررسی وارد مرحله عقد قرار داد شوند.

طبیب زاده گفت: بنیاد برکت 49در صد از سهام شرکت‌هایی را که مایل به شراکت با بنیاد باشند خریداری نموده و طی مدت 3تا 5 سال بعنوان شریک در کنار تولید کننده خواهد بود و بعد ازآن سهام خریداری شده را به خود تولید کننده به صورت اقساط واگذار می نماید.

وی افزود: :صنعت شهرستان از یک ناهماهنگی برخوردار بوده و  بعنوان مثال مبل ملایر با این وضعیتی که دارد توان رقابت با یافت آباد تهران و یا قم را ندارد باید صنایع مبل ملایر متشکل شوند تا حرفی برای گفتن داشته باشند.

تولید کنندگان شهرستان ضمن استقبال از این طرح مشکل اساسی واحدهای تولیدی خود را کمبود نقدینگی، سود کلان بانکی و عدم تقاضای بازار دانستند.

 صاحبان صنایع ملایر عمده مشکل خود را سیستم بانکی می دانند ومعتقدند که سود بالای وام‌های اعطائی و جریمه‌های سنگین دیر کرد اقساط باعث شده که خیلی از صاحبان صنایع دچار مشکل شده و بعضا سر از زندان درآورند.

یکی از تولیدکنندگان شهرستان با اشاره به سودهای کلان وام ها بیان کرد: 15 میلیارد ریال وام گرفته ام بعد از پرداخت 30 میلیارد ریال هنوز هم 15 میلیارد ریال بدهکارهستم.

 

وی افزود: با این رقم های کلان سودهای بانکی چگونه یک تولید کننده می تواند در بازار به رقابت بپردازد و خود بانک ها عمال ورشکستگی شرکت های تولیدی می شوند و این در حالی است که حمایت از تولید کنندگان داخلی از دستورات موکد رهبری است.

 

این تولید کننده افزود:  مدیریت شعب بانک‌های استان در همراهی با شرکتهای تولیدی علیرغم تاکیدات استاندار و نمایندگان مجلس کوتاهی می کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار